ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

פלסטינים התעמתו מחוץ לשגרירות: "רוצחי ילדים"

מחוץ לטקס חנוכת השגרירות האמריקנית בירושלים הפגינו ערבים וניסו להתסיס את האווירה. כוחות המשטרה עצרו 14 מהם שהפרו את הסדר באופן בוטה, התעמתו עם השוטרים ולא נשמעו להוראותיהם

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



לפני זמן קצר הסתיים טקס פתיחת השגרירות האמריקנית בירושלים בין היתר בהשתתפות ח"כ ג'מאל זחאלקה. בהפגנה שנערכה בחוץ, נעצרו 14 חשודים בהפרת הסדר ובהם פעילי ארגוני טרור.

משטרת ישראל נערכה סביב מתחם שגרירות ארה"ב התקיימה בפריסת שוטרים רחבה במטרה לאפשר קיומו של הטקס כסדרו. במקביל, נערכה המשטרה להפגנות אותם אישרה מראש עם תנאים מסודרים כולל סיור שטח והובלת המפגינים למתחם, שמטרתם לאפשר לציבור חופש ביטוי ומחאה לצד שמירה על הסדר הציבורי, כבודם ושלומם של כלל המפגינים, תושבי האזור והמבקרים.

בשלב מסוים המפגינים החלו להניף דגלי פלסטין, לקרוא 'אַללָּהֻ אַכְּבַּר' ו'בדם ואש נפדה את פלסטין' וקריאות נוספות כמו 'רוצחי ילדים', במטרה להתסיס את האווירה וליצור פרובוקציה מכוונת. לאחר מספר בקשות חוזרות והפרת התנאים שנקבעו, ניתנה הוראת פיזור.



לאחר שהופסקו קריאות הסתה והתססה ההפגנה המשיכה כסדרה. עם פיזור המפגינים, עצרו כוחות המשטרה 14 מהם שהפרו את הסדר באופן בוטה, התעמתו עם השוטרים ולא נשמעו להוראותיהם.

על פי הדיווח של מיכל צ'ין בגלי צה"ל, שניים מהעצורים הינם פעילי הפלג הצפוני והקיצוני של התנועה האיסלאמית ואחד הוא פעיל חמאס.
חנוכת השגרירות פרובוקציה טקס ירושלים ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד