י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הנתונים מוכיחים: מפחיד להיות אשה חרדית

סקר 'לובי נשי' שעלה בעקבות המחקר שפורסם כאן, ב'בחדרי חרדים' - בדק כמה מפחיד להיות אישה חרדית כשצריך לצאת לרחוב בלילה לבד. הנתונים עגומים וגם המגורים באזורים חרדים לא הופך את המציאות לבטוחה יותר

צילום: pixabay
צילום: pixabay



המציאות מפחידה, ככה מספרים הנתונים. זה לא משנה אם את מתגוררת בשכונה חרדית או שלא, להיות אישה ולהסתובב ברחוב בלילה זו לא מציאה, כך מסתבר.

לאחר שמחקר שיצא בקובץ "איכות חיים של אוכלוסיות בחברה הישראלית" בהוצאת המכון החרדי למחקרי מדיניות ופורסם כאן ב'בחדרי חרדים' לפני כיומיים טען כי 61 אחוזים מהנשים החרדיות חוששות ללכת ברחוב בלילה, בדקנו כאן, ב'לובי נשי' מה אומר השטח והאם באמת נשים מפחדות מהליכה לבד בחשכה.

נתחיל בנתונים היבשים. רוב הנשים החרדיות אכן חוששות ללכת לבד ברחוב בשעות הערב או הלילה. בסקר ענו 75 אחוזים מהמצביעות כי הן מפחדות ורק 25 אחוזים ענו כי מעולם לא קרה שהן חששו ללכת לבד ברחוב בלילה.

הנתונים הללו גבוהים אף יותר מנתוני המחקר הראשוני, שם רק 61 אחוזים טענו כי הן חוששות ללכת לבד בלילה כאמור. יחד עם זאת, לא פורסם כי המחקר בדק את ההבדלים בין החשש מהליכה לבד בלילה באזור מגוריה של האישה לבין החשש מהליכה בלילה בשכונה שאינה דתית.

מסתבר שהנתונים הופכים להיות קשים עוד יותר כשלמעלה מחצי מהנשים מעידות שמפחיד אותן להסתובב אפילו בסביבה המוכרת אל אזור המגורים שלהן, זו שאמורה להיות בטוחה יותר ונעימה יותר. רוב הנשים החרדיות מתגוררות בריכוזים החרדים ברחבי הארץ ולמרבה הצער ככל הנראה גם שם לא נעים להסתובב למרות שנעים יותר לחשוב אחרת.
סקר יומי לובי נשי נשים חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד