י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ההצעה של 'הפלג הירושלמי' לנציג הספרדי

מתברר שהפוליטיקה המקומית מובילה למחוזות מפתיעים: באלעד מצטיירת אופציה שתחבר בין 'הפלג הירושלמי' לאלי ישי

אבי דיין עם הרב אברג'יל. חיבורים מעניינים
אבי דיין עם הרב אברג'יל. חיבורים מעניינים



פרסום ראשון: 'הפלג הירושלמי' ירוץ יחד עם אלי ישי? הזירה המוניציפלית באלעד מתחממת, והנציג הספרדי אבי דיין, שצפוי להריץ בבחירות הקרובות, רשימה מחודשת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מאחורי הקלעים מנהל דיין המשמש בתפקיד חבר מועצה ומחזיק תיק הנדסה, מגעים עם שתי קבוצות משמעותיות בעיר, לקראת הכרעה סופית שהוא יקבל ככל הנראה בשבוע הבא.

מחד, נציגים מטעם מפלגת 'יחד' בראשותו של אלי ישי, שמונה כמנדט וחצי באלעד – נפגשו עם דיין לשיחות ארוכות במטרה שיעמוד בראש רשימת 'יחד' בבחירות המקומיות.

אולם מנגד, ל'בחדרי חרדים' נודע כי בנוסף, גם נציגי קבוצת 'הפלג הירושלמי' שמונה בעיר אלעד כ-160 משפחות, נפגשו עם דיין בימים האחרונים והציעו לו 'דיל', אשר במסגרתו, הם ייבחרו בו והוא ייצג אותם בעירייה.

אופציה נוספת שעומדת כעת על השולחן: אבי דיין שפרש בפועל מרשימת ש"ס – יחזור לשורות הסיעה בעיר, וזאת במסגרת 'השלום הספרדי' שהתגבש בשבועות האחרונים, ובעקבות החיבור המחודש בין הרבנים אברג'יל מנתיבות לבין ש"ס והעומד בראשה השר אריה דרעי.

יצוין, כי דיין עצמו לא הודיע מעולם על פרישה רשמית מש"ס, אולם הדבר התקבל כך בידי עסקני ש"ס, בעקבות הצבעתו עם ראש העיר ישראל פרוש, נגד עמדת ש"ס המקומית, בעת הרכבת הקואליציה.

דיין מוכר בעיר כפעיל בולט שמסייע גם לקהילות אשכנזיות ואף לקהילות רבות המזוהות עם ש"ס, בעיקר בתפקידו כמחזיק תיק תכנון ובנייה. עובדה זו מבססת את האופציה שמספר קהלים יחברו אליו יחדיו, מ'הפלג הירושלמי' ועד 'יחד', והוא יצליח להכניס למועצה בבחירות הקרובות – כ- 3 מנדטים, ואולי להיות הפתעת הבחירות.

אבי דיין מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אני בעד השלום הספרדי זה מהלך מבורך. קהילת 'בני תורה' פנו אלי לעזרה כמחזיק תיק הנדסה - עזרתי להם כמו שאני עוזר לכל קהילה וקהילה בעיר (ספרדים, אשכנזים, תמנים, דת"ל, וכו'). יש עוד מספר חודשים לבחירות ואני אפעל כמו שיורו לי הרבנים".
אבי דיין בחירות אלעד הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד