ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

בנט הורה: חופשת הילדים המיוחדים תותאם למגזר החרדי

שר החינוך נפתלי בנט נענה לבקשת הורים לתלמידי החינוך המיוחד במגזר החרדי. לאחר שנים רבות, חופשת ילדי החינוך המיוחד תחפוף לחופשת יתר תלמידי החינוך החרדי

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90



משרד החינוך נענה לבקשת הורים לתלמידי החינוך המיוחד במגזר החרדי. לאחר שנים רבות, בהן חופשת ילדי החינוך המיוחד אינה חופפת לחופשת יתר תלמידי החינוך החרדי (שיוצאים לחופשה "בין הזמנים"), פנו ההורים למשרד החינוך וביקשו לשנות את מועדי החופשה.

משרד החינוך נענה ובמקום חופשה מד' באלול (15.8) ועד כ' באלול (31.8), מועדי החופשה לאחר השינוי יהיו מי"א באב (23.7) ועד כ"ח באב (9.8)

שר החינוך, נפתלי בנט אמר: ״לאחר שנים שהורים לילדים בחינוך המיוחד מהמגזר החרדי התמודדו עם הפער שבחופשות הקיץ של ילדיהם, אנחנו עושים היום מהלך צודק ונכון. כשר החינוך של כל ילדי ישראל, לילדי החינוך המיוחד יש פינה מיוחדת בליבי, ואני שמח על הזכות לתקן ליקוי שהפריע להם משך שנים״.

סגן שר החינוך, מאיר פרוש אמר: "קביעת לוח חופשות מותאם הוא רגע היסטורי, בשורה זו הינה תחושה של הבנה, והכרה בצורך של ילדים והורים אלו להיות שווים בין שווים".

כמו בכל שנה, חופשת הקיץ בחינוך החרדי מסתיימת בא' באלול (במרבית בתי הספר). השנה, א' באלול יוצא ב-12.8, לפי הלוח הלועזי. חופשת הקיץ בחינוך המיוחד, לעומת זאת, מתקיימת בשבועיים האחרונים של אוגוסט – עבור כל המגזרים.

כתוצאה מכך נוצר מצב שבו, במגזר החרדי, משך שנים חופשת הקיץ של החינוך המיוחד לא תאמה את חופשת הקיץ של יתר התלמידים. דבר זה מעורר קושי, שכן למשפחות רבות ישנם תלמידים הן בחינוך המיוחד והן בחינוך הרגיל, ופיצול ימי החופשה פוגע בשגרת יומם, וכמו כן במועדי החופשה המקוריים לא ניתן לקבל סיוע מטעם עמותות השולחות בני ישיבות המתנדבים בבתי תלמידי החינוך המיוחד, שכן בזמן חופשת תלמידי החינוך המיוחד, תלמידי הישיבות כבר אמורים לשוב ללימודיהם.

בעקבות החלטת משרד החינוך להיענות לבקשת הורי התלמידים בחינוך החרדי, פעל המשרד, בשיתוף הרשויות המקומיות, כדי לתאם למועדי החופשה החדשים את כלל שירותי החינוך המיוחד.
משרד החינוך נפתלי בנט חרדים תלמידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד