י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הכירו את המנכ"ל החדש שמגייס מיליוני דולרים לעמלי התורה

המשמר הנכנס בגור: ר' לייבל יוסקוביץ, מנכ"ל 'איחוד מוסדות גור' החדש נכנס לנעליו של הרב נחמן וידיסלבסקי המנכ"ל הפורש אחרי שלושים שנה • 'בחדרי חרדים' עם פרופיל נרחב לדמותו של האיש שמחזיק את המוסד הגדול ביותר בציבור החרדי • מיוחד

ר' לייבל יוסקוביץ על רקע חסידי גור. צילום: שוקי לרר
ר' לייבל יוסקוביץ על רקע חסידי גור. צילום: שוקי לרר



פרישתו הדרמטית של הרב נחמן וידיסלבסקי מניהול 'איחוד מוסדות גור' לאחר כשלושים שנה גרמה לטלטלה גדולה. מדובר במוסד הגדול ביותר בציבור החרדי עם נתונים גבוהים בכל מה שקשור לאחזקת המוסדות של חסידות גור בכל רחבי הארץ המאוגדים תחת ה'איחוד'.

וידיסלבסקי היה מי שמינף בימיו את האיחוד והפך אותו מארגון גיוס כספים למפעל היי טק ענקי. בימיו הפך האיחוד מגוף שעד כה היה מגייס מיליונים בודדים בשנה לגוף שמגייס עשרות מיליונים. וכך ככל שההוצאות והחסידות גדלו הלך גיוס הכספים גדל. הוא היה מי שהמציא את רעיון הוועידות היוקרתיות בחו"ל. בעקבותיו צעדו רבים והקימו גופים שנותנים מענה למוסדות החסידות.

וידיסלבסקי היה לאחד ממגייסי הכספים הבולטים בציבור החרדי למען עולם התורה, והיה איש הכספים של חסידות גור שהחזיק ומימן מדי חודש אלפי תלמידים ואברכי כוללים.

עם פרישתו בתום הוועידה האחרונה שנערכה בדאבוס השוויצרית, חיפשו בחצר גור עסקן בעל מרץ ותושייה שיוכל להמשיך את העשייה הברוכה ואף להצעיד את האיחוד קדימה.



יוסקוביץ בריקוד עם נחמן וידיסלבסקי בחתונת בתו השבועצילום: יוסקוביץ בריקוד עם נחמן וידיסלבסקי בחתונת בתו השבוע
יוסקוביץ בריקוד עם נחמן וידיסלבסקי בחתונת בתו השבוע


הפור נפל על ר' יהודה אריה לייב (לייבל) יוסקוביץ, כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

ערב חג השבועות מציג 'בחדרי חרדים' פרופיל לדמותו של מנכ"ל האיחוד החדש המחזיק על גביו עול תורה גדול.

לייבל יוסקוביץ, חסיד גור תושב בני ברק, כבן 45, התחיל את דרכו במוסדות גור לפני כ-20 שנה עם היכנסו לניהול ישיבת 'פני מנחם' של חסידי גור בבית שמש.

אופיו המסודר, אפילו המוקפד, המעוף והיוזמה הייחודיים שלו, והמחויבות המלאה שלו למקצוענות - הביאו את המוסד בראשותו להצלחה כלכלית מפוארת. כמו כן, בזכות יחסי האנוש המעולים שלו הוא התחבב מאוד על נגידי החצר שראו בו איש אמון שניתן לסמוך ידיהם עליו.

לפני כעשור, עם תחילת מהפכת הדיור הגוראית בערד, חל המפנה הגדול בחייו הציבוריים בגור. האדמו"ר מגור קרא לו אל הקודש פנימה וביקש ממנו שירתום את כישוריו למען פיתוח הקהילה בערד, שבשנים הראשונות נזקקה לסיוע כלכלי גדול מבחוץ.

יוסקוביץ נענה למשימה וכך נולד ארגון פנים גוראי בשם 'לכתך' בהשראת הפסוק "לכתך אחרי במדבר", על היות העיר ערד יישוב מרוחק בלב המדבר ועל אמונת החסידים ההולכים ליישב את המקום בשליחות הקודש.

הארגון גייס מיליוני שקלים מדי שנה לחלוקה בערד, לעידוד הקמת מרכזי תעסוקה ולפיתוח תשתיות קהילתיות שנצרכו בדחיפות לאור הגידול המבורך והמהיר במספר המשפחות בעיר.

גם כאן באו לידי ביטוי כישוריו וקשריו של יוסקוביץ שהצליח למצב את ארגון לכתך בגור, ובפרט אצל הנגידים בחצר, כארגון על שכבוד גדול הוא להימנות בין עמודי התווך שלו.

בערד היה חמש וחצי שנים ה'מוציא והמביא', כשהמוסדות היו בקריסה בגלל ההתפתחות המואצת של הקהילה.

ההצלחה הכבירה בערד והאמון הרב שזכה לו מהקודש פנימה הביאה לפני כשנתיים וחצי גם למינויו כמנכ"ל מוסדות 'נזר ישראל' של גור בראשון לציון שהיו נתונים בגרעון כבד, משכורות לא שולמו במועד וגם הארוחות קוצצו במידה ניכרת. כיום, שנתיים וחצי אחרי, הגירעון נעצר, המשכורות משולמים בזמן, הארוחות השתפרו לבלי הכר והמוסדות ניצבים במצב כלכלי אחר לחלוטין.

יוסקוביץ שייך למשפחת המלוכה ונצר לאדמו"רי גור. הוא בן נין של כ"ק מרן האמרי אמת, נכדו של רבי אהרן נח יוסקוביץ ז"ל, הנכד היחיד שהיה בשואה ושרד אותה. ה'אמרי אמת' אמר עליו כשעלה ארצה: וישאר אך נח.

יוסקוביץ הינו חתנו של הש"ץ בגור ובעל המוספין רבי שאול בורז'יקובסקי וגיסו של הגאון רבי דניאל חיים אלתר בן הפני מנחם. חמותו הרבנית מאשה בורזיקובסקי היא מנכ"לית ארגון נשות גור והיכלי ענ"ג.

לאור ההצלחה המונומטלית והיכולת לנהל בו זמנית כמה מוסדות, היה ברור שזו רק שאלה של זמן מתי יבוא המינוי הבא בחסידות. כך, כשעלתה סוגיית פרישתו של נחמן וידיסלבסקי, די טבעי היה ששמו של יוסקוביץ עלה כדבר הבא וכמי שיוכל להיכנס לנעליו הגדולות של וידיסלבסקי ולהוביל את האיחוד להצלחה ותנופה.

בחסידות גור בטוחים כי מינויו של יוסקוביץ הוא הדבר המתאים והראוי לארגון הגג הגדול ביותר של עולם התורה בארץ ישראל.
חג השבועות נחמן וידיסלבסקי לייבל יוסקוביץ איחוד מוסדות גור שבועות 2018

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד