י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מפסיקים את הזרם: עובדי חברת חשמל שיקבלו קביעות אחרי 2026 לא יזכו לחשמל חינם

הרפורמה בחשמל צפויה להגיע לאישור בימים הקרובים • ההסתדרות כה להוטה לחתום על הרפורמה בתמורה למשיכת עתירת הממשלה לבג''ץ להגבלת זכות השביתה – שנראה כי הממשלה יכולה לבצע שיפור עמדות בנושאים שונים

עובר חברת חשמל. צילום: פלאש 90
עובר חברת חשמל. צילום: פלאש 90



הרפורמה בחברת חשמל כוללת סעיף שלפיו עובדים חדשים שיקבלו קביעות בחברת חשמל משנת 2026, לאחר השלמת הרפורמה, לא ייהנו יותר מחשמל חינם - כך אמר הערב מקור בחברה. מדובר בהטבה המשמעותית ביותר שניתנת כיום לעובדי חברת חשמל, שגורמת לחברה הפסד הכנסות ניכר, לצד משכורות נאות, שנאמדות בכ-30 אלף שקל בחודש לעובד ותיק.

הרפורמה נמצאת בשלבי ניסוח אחרונים כהצעת החלטה שתובא לאישור הממשלה, ותוצג כמארג עדין של הסכמות שאי אפשר לשנותו. עם זאת, ההסתדרות כה להוטה לחתום על הרפורמה בתמורה למשיכת עתירת הממשלה לבג''ץ להגבלת זכות השביתה – שנראה כי הממשלה יכולה לבצע שיפור עמדות.

הנושאים המרכזיים לשיפור הם: סנקציות נגד עובדים שלא ימלאו את הוראות הממשלה לפיתוח רשת החלוקה; ביטול הבלעדיות של חברת חשמל על התקנת מונים חכמים בבתי הצרכנים; והתניית הקמת שתי תחנות ייצור חדשות במכירה של תחנות קיימות - כך שלא יהיה מצב שבו החברה תגדיל ייצור לפני שתתחיל להקטין את חלקה במקטע זה.
חברת החשמל חשמל חינם עובדים חדשים רפורמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד