י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המפקחת על הבנקים: בשנה הקרובה יוענק רישיון לבנק דיגיטלי חדש

חדוה בר בכנס פינטק: "כמה גופים דיגיטליים פנו לבנק ישראל בבקשה להקים בנק חדש, ואנחנו מלווים אותם באופן צמוד. הדבר פותח אפשרות להנגיש אשראי ללקוחות שלא היתה להם נגישות לכך בעבר"

כספומט ביטקוין בתל אביב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
כספומט ביטקוין בתל אביב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



"על רקע ההתפתחויות הטכנולוגיות המשמעותיות וההזדמנויות שהן יוצרות, כמה גופים פנו לפיקוח על הבנקים בבקשה להקים בנק חדש. אלה גופים דיגיטליים, המתכננים להתמקד במשקי הבית ובעסקים הקטנים. הפיקוח מלווה אותם בתהליך באופן צמוד. לאור זאת, אנו מעריכים כי בשנה הקרובה יוענק רישיון לבנק חדש בישראל" - כך אמרה היום (ג') המפקחת על הבנקים חדוה בר בכנס פינטק.

בר הוסיפה כי "החדשנות הטכנולוגית מאפשרת את הקמתם של בנקים דיגיטליים רזים - עם מודל עסקי יעיל הרבה יותר ועם יחס יעילות נמוך משמעותית מזה של הבנקים. בנוסף, החדשנות הזאת מאפשרת 'הכלה פיננסית' – נגישות לאשראי ללקוחות שקודם לכן לא היתה להם נגישות לאשראי".

המפקחת הסבירה כי הטכנולוגיה המתפתחת בשנים האחרונות משנה באופן דרמטי את העולם הפיננסי על כל צורותיו. לדבריה, "במדינות שונות בעולם התשלומים עוברים לסמארטפון, וענקי הטכנולוגיה מתחילים להציע יותר ויותר שירותים פיננסיים. התפתחות הטכנולוגיה מאפשרת את התפתחותם של מתחרים פיננסיים חדשים לבנקים המסורתיים. חברות טכנולוגיה נהפכו לפלטפורמות פינטק, שהן למעשה תחליף לבנקים".

בר ציינה גם כי "הפיקוח על הבנקים פועל בנחישות להובלת השינוי הטכנולוגי. הפיקוח הקים בסוף 2016 אגף ייעודי לטכנולוגיה וחדשנות, שפועל להורדת החסמים הרגולטוריים המעכבים את החדשנות, מתאים את אבטחת ניהול הסיכונים לסביבה המשתנה, מוביל מיזמי תשתית רחבים ומנחה את הבנקים לבצע חינוך דיגיטלי - הכשרה והסתגלות של הציבור הרחב לסביבה הדיגיטלית.

"פרויקט גדול נוסף שיתרום בהקשר זה הוא מערכת לשיתוף נתוני אשראי המוקמת בימים אלה בבנק ישראל. היא תאפשר שיתוף של כלל המידע על הלקוחות בין הבנקים והגופים החוץ-בנקאיים ותאפשר להציע הצעות טובות יותר ללקוחות".
חדוה בר בנק דיגיטלי פיקוח על הבנקים בנק ישראל פלטפורמות פינטק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד