י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בעודו תוקף את ישראל - אנשי 'נטורי קרתא' נפגשו עם נשיא טורקיה

בזמן שהוא תוקף את ישראל בחריפות ומאשים אותה ב"רצח עם", הגיעו אנשי נטורי קרתא לפגישה עמו כדי לתמוך ולהביע התנגדות למדינת ישראל ולחוקיה • בתוך כך, היחסים בין ישראל לטורקיה מחריפים עם מתקפות הדדיות וגירוש דיפלומטים

אנשי נטורי קרתא בפגישה אתמול עם ארדואן
אנשי נטורי קרתא בפגישה אתמול עם ארדואן



נשיא טורקיה רֵגֵ'פּ טָאִיפּ אֶרְדוֹאָן השוהה בביקור מדיני בלונדון, קיבל אתמול (שלישי) את חברי הארגון האנטי-ציוני "נטורי קרתא" במלון בו הוא שוהה.

הקבוצה החרדית הקיצונית בראשות אלחנן בק קיימה פגישה עם ארדואן, בנוסף, בפגישה השתתפו גם השר לענייני האיחוד האירופי ומנהל המו"מ הראשי, אומר סליק, ודוברו של ארדואן אברהים קאלין, במלון אינטרקונטיננטל. הפגישה נמשכה כחצי שעה. כך מדווח העיתון הטורקי 'דיילי סאבח'.

הדיילי סבאח הטורקי הסביר לגולשיו על אנשי המשלחת כי הם לא תומכים במדינת ישראל, וכי המדינה קיימת נגד חוקי התורה, ורק כשמשיח יבוא היא תהיה מדינה חוקית.

הפגישה בין הקיצונים לארדואן התקיימה בעקבות הגינויים הבינלאומיים נגד ישראל וצבאה, על רקע מניין ההרוגים והפצועים הרבים במהומות סמוך לגבול עזה, שהחריפה שבהם יצאה מפיו של הנשיא הטורקי.

כזכור, שלשום נהרגו לפחות 62 פלסטינים ולמעלה מ-2,700 נפצעו לאורך גבול עזה, במהלך הפגנות לציון יום הנכבה ונגד העברת שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים.

בתוך כך, נשיא טורקיה ארדואן המשיך לאורך יום האתמול לתקוף את ישראל וצייץ, "חמאס אינו ארגון טרור והפלסטינים אינם טרוריסטים", המלחמה בינו לבין נתניהו נמשכה בטוויטר, ארדואן המשיך "זו תנועת התנגדות שמגנה על המולדת הפלסטינית נגד כוח כובש. העולם נמצא בסולידריות עם הפלסטינים אל מול אלו המדכאים אותם". הוסיף ארדואן.

כזכור, שלשום אמר ארדואן כי "ישראל היא מדינת טרור שמבצעת רצח עם" וגם גירש את שגרירי ישראל וארה"ב מארצו, בתגובה סילקה ישראל את הקונסול הטורקי מירושלים. נתניהו הגיב לארדואן בטוויטר, וכתב "ארדואן הוא בין התומכים הגדולים של חמאס ומכאן שאין ספק שהוא מבין היטב בטרור ובטבח. אני מציע לו לא להטיף לנו מוסר".

ארדואן בהמשך שלח את נתניהו לקרוא את עשרת הדיברות, כשצייץ: "נתניהו הוא ראש ממשלה של מדינת אפרטהייד שכבשה אדמות של אנשים ללא הגנה במשך יותר מ-60 שנה, תוך הפרה של החלטות האו"ם, ויש לו דם של פלסטינים על הידיים, הוא לא יכול לכסות על הפשעים הללו בעקבות מתקפה על טורקיה. רוצה שיעור באנושיות? קרא את עשרת הדברות".

נתניהו לא נשאר חייב והגיב לארדואן, "אדם ששולח אלפי חיילים טורקים לקיים את הכיבוש של צפון קפריסין ופולש לסוריה, לא יטיף לנו כשאנו מגינים על עצמנו מניסיון פלישה של חמאס. אדם שידיו מגואלות בדם של אינספור אזרחים כורדים בטורקיה ובסוריה הוא האחרון שיכול להטיף לנו על מוסר לחימה".

הלילה נמשכה ההתכתשות, כאשר משרד החוץ באנקרה בירת טורקיה, פנה הלילה לקונסול הכללי של ישראל באיסטנבול, יוסי לוי-ספרי, וביקש ממנו לעזוב את המדינה בהקדם. מדובר בצעד תגמול טורקי לגירוש הקונסול הכללי של טורקיה בירושלים על ידי ישראל, אתמול.
נטורי קרתא אלחנן בק נשיא טורקיה ארדואן פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד