י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דריכות בכיכר ספרא לקראת ההצבעה החוזרת

מליאת המועצה תתכנס הערב לדיון חוזר בנושא פתיחת מתחם התחנה בשבת, דבר שאושר לפני שנתיים וחצי ומופעל מידי השבת

מועצת העיר ירושלים. אילוסטרציה
מועצת העיר ירושלים. אילוסטרציה



היום (רביעי) תתכנס ישיבת מועצת העיר לישיבה שלא מן המניין ‏בכדי לדון באישור התב"ע מחדש.

בסיעות החרדיות בעיר גייסו את כלל חברי המועצה וכל 14 חברי המועצה החרדים צפויים להשתתף בהצבעה הערב, ל'בחדרי חרדים' נודע כי שניים מחברי המועצה החרדים קיצרו במיוחד את שהותם בחו"ל בכדי להשתתף בהצבעה הערב.

לא צפויות הפתעות ומסתמן כי הסיעות החרדיות תשגנה את הרוב הדרוש, מאחר ושניים מחברי המועצה לא ישתתפו בהצבעה, בהם מאיר תורג'מן שמורחק מהעירייה בעקבות חקירה המתנהלת נגדו וחבר מועצת העיר רמי לוי שנמצא בניגוד אינטרסים בהצבעה על מתחם התחנה.

מי שצפוי לתמוך בהצעה הוא משה ליאון שלמרות היותו חובש כיפה ובעודו מחזר אחר תמיכת החרדים בו לראשות העיר, הודיע בשבוע שעבר כי יתמוך בהצעה.

בנוסף, המועצה תדון בהצעות נוספות שהגיעו אל שולחן המועצה לאחר שביקשו דיון חוזר, בהם: פרויקט ברחוב הטורים אליו מתנגדים רבני האזור, בערר שהוגש על בנייה בישיבת חברון, ערר כנגד בית כנסת בשכונת פסגת זאב ועוד 4 פרויקטים נוספים.‏

נציין, כי 4 מהעררים הוגשו על ידי חבר המועצה הגוראי יוחנן ויצמן, שניים נוספים הוגשו על ידי יעל ענבתי (בהם ביהכנ"ס בפסגת זאב) והערר הנוסף ע"י לורה ורטון (מרץ) שדורשת לבטל את ההחלטה בנוגע לישיבת חברון.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי אחרי שנתיים וחצי שראש העיר ניר ברקת סירב לדון בערר שהגישו 16 חברי המועצה החרדים על אישור מתחם התחנה, יעלה השבוע את הערר להצבעה.

יצוין כי כאשר החרדים יגייסו את הרוב הדרוש והערר שהוגש יאושר - בקשת העירייה תיפול וראש העיר לא יוכל לעלות את ההצעה לדיון מחדש בועדה המחוזית בה אין רוב חרדי, אך בסיעות החרדיות יאלצו לפעול מול 'רכבת ישראל' שגם היא הגישה בקשה להפעלת מתחם התחנה. למשוך את הבקשה ובכך לסגור את המתחם בשבת.
מתחם התחנה חילול שבת הצבעה יוחנן ויצמן משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד