י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המושל האוהד את ישראל הודיע ברגע האחרון על דחיית ביקורו

שעות ספורות לפני שהיה אמור להמריא לביקור לשם הבעת סולידריות בישראל, ביטל מושל ניו יורק את הביקור ואמר כי זה יקרה בשבועות הקרובים כשהמצב הביטחוני יירגע, זאת למרות בשיא הפיגועים בשנות ה-2000 היה היחיד שאירגן משלחת לישראל כדי להזדהות עם המצב

אנדרו קומו עם נתניהו בביקורו בעבר
אנדרו קומו עם נתניהו בביקורו בעבר



מושל מדינת ניו יורק אנדרו קומו דוחה ביקור מתוכנן בישראל עקב האלימות הפלסטינית.

עקב האלימות המתמשכת על גדר הגבול בעזה, המושל קומו מהמפלגה הדמוקרטית הודיע בשבוע שעבר כי יגיע לביקור בישראל כדי להביע עימה סולידריות, הוא תכנן להגיע עם משלחת גדולה, והיה אמור להגיע היום, אך ברגע האחרון הודיע שהוא דוחה את ביקורו עד "שירגעו המהומות".

רשת NBC מדווחת כי ממשרדו של המושל נמסר שהוא יגיע "בשבועות הקרובים כאשר המצב ישתפר".

המושל היה אמור להפגש עם פוליטיקאים בכירים בישראל, לבקר בגבול הצפוני, בגבול הדרומי, וברמת הגולן, אך כאמור הביקור נדחה.

המושל שידוע כתומך גדול של ישראל אמר בשבוע שעבר, כי "אני רוצה להביע הזדהות עם ישראל דווקא על רקע האיומים נגדה מכיוונה של איראן, אני הייתי בישראל ב-2002 כשאף אחד לא רצה להגיע לישראל עקב הפיגועים הגדולים בהם נרצחו מאות יהודים, ואני הגעתי אז בכוונה להראות לכולם שאני תומך בישראל".

כזכור, לפני כשנתיים הודיע המושל כי חתם על החלטה לפיה ניו יורק תחרים עסקים המחרימים את ישראל.

המושל צייץ אז בחשבון הטוויטר שלו וכתב, "אני חותם על צו מנהלי שאומר בצורה מאוד ברורה שאנחנו מתנגדים לתנועת ה-BDS, אם אתם מחרימים את ישראל, ניו יורק מחרימה אתכם".

על פי הצו עליו חתם, עסקים שיחרימו את ישראל, לא יוכלו לנהל עסקים עם מדינת ניו יורק, וחברות שימשכו את השקעותיהם מישראל - ניו יורק תמשוך מהן את השקעותיה.

המושל דיבר אז באירוע הצדעה לישראל ואמר, "תנועת החרם מפחידה יותר מאשר התקפות הטרור נגד יהודים. הם הולכים לבתי עסק רגילים ברחבי העולם כדי ליצור אויב תאגידי בישראל, ואנחנו לא יכולים להרשות לזה לקרות".

קומו הוסיף אז: "כחבר במפלגה הדמוקרטית, תמיד קיבלתי כמובן מאליו כי קיים קשר טבעי עם ישראל שאינו מוטל בספק. כעת ישנם חברים במפלגה הדמוקרטית שביקורתיים כלפי ישראל באופן לא מידתי".
אנדרו קומו מושל מדינת ניו יורק ביקור בישראל אוהד ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד