י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עזה תוססת: ירי מנשק כבד לעבר שדרות

בשעות אחר הצהרים דיווחו תושבים בשדרות כי שמעו קולות ירי ובהמשך אותרו מספר פגיעות בחוץ לבתים • תושב שדרות שביתו נפגע מקליעים: "ישבתי בבית ולמדתי לקראת חג השבועות. תוך כדי שמעתי רעש, יצאתי החוצה וראיתי שברים ורסיסים, אפילו החלון שלי נשבר. ארבעה-חמישה בתים לידי נפגעו גם כן"

אחד הקליעים שפגעו בבית. צילום: רפאל חיון, חדשות 0404
אחד הקליעים שפגעו בבית. צילום: רפאל חיון, חדשות 0404



בשעות אחר הצהרים (רביעי) דיווחו מספר תושבי העיר שדרות כי שמעו קולות ירי ובהמשך אותרו מספר פגיעות בחוץ לבתים. על פי ההערכה מדובר בירי שבוצע מרצועת עזה, אך בצה"ל עדיין בודקים.

על פי דיווחי התושבים, מדובר בירי מנשק כבד. לא דווח על נפגעים כתוצאה מהירי. הירי בוצע זמן מה לאחר שטנק של צה"ל ביצע ירי לעבר עמדת חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה לירי שבוצע על ידי המחבלים לעבר חיילי צה"ל. לא היו נפגעים.

טנק צה"ל מפגיז את עמדת חמאס

סמי מויאל, תושב שדרות שביתו נפגע מקליעים, סיפר בראיון לירון וילנסקי בגלי צה"ל: "לפני כחצי שעה ישבתי בבית ולמדתי לקראת חג השבועות. תוך כדי לגימת הקפה שמעתי רעש, יצאתי החוצה וראיתי שברים ורסיסים, אפילו החלון שלי נשבר. ארבעה-חמישה בתים לידי נפגעו גם כן".

מעיריית שדרות נמסר כי ירי שבוצע לפני זמן קצר בוצע ירי לעבר כלי טייס של צה"ל. קליעים פגעו במספר בתים בשדרות. אין נפגעים, נגרם נזק קל לבתים. עובדי העירייה נמצאים במקום ונותנים מענה ראשוני למקום יחד עם כוחות הביטחון וההצלה.

מצה"ל נמסר: "צה"ל רואה את האירוע בחומרה ואת ארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש בשטח הרצועה וממנה".

ראש עיריית שדרות אלון דוידי: "אני קורא לשר הביטחון ולרמטכ"ל להגיב במלוא החומרה על ירי הקליעים לעבר שדרות. דין קליע כדין רקטה. החמאס הוא הריבון וואחראי לכל המתרחש שם. אני מחזק את מפקדי, קציני וחיילי צה"ל על פעולתם בכל הימים האחרונים ואנחנו יודעיל שהם מגנים ושומרים עלינו. אנחנו עם התושבים שלנו בכל שאלה ובקשת סיוע ומרכז חוסן זמין לכל מי שנדרש לטיפול".

מוקדם יותר היום אמר חבר הלשכה המדינית של חמאס, ד"ר סאלח ברדוויל, כי 50 מתוך כ-60 ההרוגים במהלך הפרות הסדר האלימות בגבול הרצועה ביומיים האחרונים - הינם אנשי חמאס. "מצרים ביקשה שהצעדה תישאר שלווה ורגועה, ולא ביקשה כי היא לא תתקיים, הצעדה הזאת היא לא דרישה של חמאס, אלא דרישה פלסטינית עממית לשבור את המצור ולהשיג את ההשתתפות של כל הגורמים הלאומיים, כולל חברים בתנועת פתח" אמר.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום כי, "הנהגת חמאס זו חבורת קניבלים שמתייחסת גם לילדים שלהם כחימוש". בביקורו באוגדת עזה הבוקר, אמר ליברמן "יש להם חימוש רקטי, יש חימוש אישי, ויש חימוש מסוג אחר - הילדים או הנשים". ליברמן הוסיף, "המטרה שלהם זה הסרת המצור, אבל לא כדי לבנות כלכלה או לדבר על דו-קיום, הם צריכים את הסרת המצור על מנת שיוכלו להבריח נשק, להמשיך בבניין הכוח ולבנות פה עוד מודל של חיזבאללה פלוס".
שדרות ירי מקלעים נשק כבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד