י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

דרעי חושף: הגר"ח העניק לי השראה ללמוד בכל רגע פנוי ביממה

דרעי הוא איש מרתק ללא ספק, עוד יותר מרתק כשהוא חורג מהפוליטיקה והמאבקים ומדבר בגילוי לב על הרגלי הלימוד שלו; "מחפש כל דקה פנויה אם זה בישיבת הממשלה או בין ישיבה לישיבה ואתה לומד כי יש עליך עול ואתה חייב להספיק" • האזינו

השר דרעי מוסר שיעור תורני. צילום: בעריש פילמר  לוגו: מורן כהן/פלאש 90
השר דרעי מוסר שיעור תורני. צילום: בעריש פילמר לוגו: מורן כהן/פלאש 90



בראיון יוצא דופן שהעניק הבוקר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, הוא דיבר באופן גלוי על הרגלי הלימוד היומיומיים שלו.

בראיון לרדיו 'קול חי' אומר שר הפנים: "חג השבועות כתוב שזה יום הדין של לימוד התורה, עושים בו חשבון נפש על לימוד תורה. אסור שאדם יהיה לו יום בלי לימוד תורה. גם האדם העסוק ביותר, אני לא מאלה שמספרים, אני עם כל העיסוקים הגדולים והדברים הקטנים עם טירדות כמעט 24 שעות ביממה וכשהמצב הביטחוני קשה גם בלילות אין לך מנוחה. אבל אני ראיתי ואפשר לעמוד בזה, אין יום שאפשר לדלג על לימוד התורה".

השר העניק עיצה לטובת אלו הסבורים כי הדבר כרוך בקשיים ואמר "העיצה הטובה ביותר שאני אומר את זה לחברים שלי, אדם חייב לקחת על עצמו עול, גם אם זה נראה קשה בהתחלה וכדי לעמוד בעול הזה אדם חייב להספיק. למשל: אני חייב השנה ללמוד את הספר הזה או דף יומי או הלכה יומית, משנה יומית או חפץ חיים שמירת הלשון".


האזינו לראיון המלא. באדיבות רדיו 'קול חי'

"ואז אתה מרגיש טוב שאתה מסיים מסכת אחרי מסכת, זוהר ומשניות ומשנה ברורה וזה נותן חשק להמשיך עוד אתה מרגיש שהספקת המון", הוסיף דרעי.

בהמשך הראיון סיפר יו"ר תנועת ש"ס; "הייתי אצל מרן שר התורה ר' חיים קנייבסקי ראיתי איך שהוא עם כל העול של קבלת קהל הוא כל שנה מסיים את כל ההספק הזה ומסיים את ההתחייבות שהוא קיבל על עצמו במשך 80 שנה ויותר, אמרתי אני קטן לא יכול לעשות את מה שהוא עושה אבל לקחתי חלק מהדברים ואני רואה שאפשר לעמוד בזה".

לדבריו, "מספיקים ומספיקים והקדוש ברוך נותן 'סייעתא דשמייא'. אתה קם יותר מוקדם ובדרכים במקום להסתכל בטלפון אתה יושב ולומד ואתה מחפש כל דקה פנויה אם זה בישיבת הממשלה או בין ישיבה לישיבה ואתה לומד כי יש עליך עול ואתה חייב להספיק".

השר דרעי נשאל כיצד הסביבה שלו מגיבה לתופעה החדשה הזו, ואמר "האנשים סביבי מעריכים, זה גורם לקנאת סופרים מרבה חכמה שאנשים אומרים אם אריה דרעי יכול לעשות את זה אז למה אני לא?! ולקחו על עצמם".

בערב ל"ג בעומר קיים דרעי סיום על ספר הזוהר במושב ספסופה ובראיון הבוקר (חמישי) תיאר דרעי כיצד הוא מנצל את זמנו הפנוי כדי ללמוד את הספרים ואת ההספקים; "תחשוב כמה זמן אנחנו מבזבזים, אם זה בפאלפונים הללו, או זה בקבוצות בוואצאפ או לשמוע רדיו". אמר דרעי, שהמליץ "תגנוב מזה חצי שעה - שעה ותספיק וכל חודש חודשיים תעשה סיום מסכת".

"כשאתה יושב ולומד הלכות ומסיים עוד מסכת או מוסר ושמירת הלשון זה משנה את הבן אדם, אני ערכי אני שולט על היצר. הנפש שלנו מרגישה אם חסר לנו משהו והיא מרגישה את הריקנות, אבל אם אתה לומד - היא מתמלאת ברוח".

בסיום דבריו תיאר שר הפנים דרעי את סדר יומו שמורכב גם מלימוד ספר הזוהר, דרעי אמר כי "אין כמו לימוד הזוהר, אתה לא צריך להיות מקובל בשביל זה", דרעי הוסיף וסיפר "שאלתי את ר' חיים קנייבסקי האם יש עניין לקרוא זוהר, גם אם אתה לא מבין והוא ענה שכן "יש חשיבות גדולה".
אריה דרעי שמירת הלשון שבועות 2018 לימוד תורה רבי חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד