י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הרב זועק: "המשגיחים גורמים לחילול השם"

"וכבר שמעתי מיהודים של"ע הם כתינוקות שנישבו שאמרו לי במפורש "הנה תראה שהיו בטיסה כמה וכמה רבנים ובאים אלי ר"ל בתואנה למה אני "מכביד" על חייהם", כך רבה הראשי של טורקיה

אילוסטרציה. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90





"אל תתנו למשגיחים לטוס בחג שני, הם עושים חילול השם", כך מפציר הרב מנחם מנדל חיטריק רבה של הקהילה האשכנזית של טורקיה בראשי הכשרויות וועדי העובדים.

הרב פנה במכתב לראשי וועד הכשרות, שלא יתנו למשגיחים שלהם לטוס למפעלי ייצור בחג שני של שבועות הבא עלינו לטובה, מאחר והדבר גורם ליהודים בטורקיה לחלל את יום טוב שני, במכתב שפרסם מזכיר הרב את האיסור שחל על בן ארץ ישראל שנוסע לחו"ל בחג שני למקום שיש שם יהודים, שהוא אסור במלאכה במקום יישוב אפילו דעתו לחזור למקומו, כמבואר בשולחן ערוך.

במכתב שפרסם הרב והגיע לידי 'בחדרי חרדים', הוא מנמק וטוען כי "שדה התעופה באיסטנבול נמצא בתוך העיר איסטנבול שיש בה למעלה מחמש עשרה בתי כנסת שפתוחים בכל שבת וחג, ויש יישוב יהודי במרחק הליכה משדה התעופה, ויש אפילו בית כנסת (שכרגע סגור מסיבה מסויימת) שנמצא במרחק הליכה משדה התעופה, וזה בנוסף ליהודים שנמצאים בשדה התעופה ועוברים ושבים, וחלקם הם בני חוץ לארץ החייבים בקדושת היום".



"וכבר שמעתי מיהודים של"ע הם כתינוקות שנישבו שאמרו לי במפורש "הנה תראה שהיו בטיסה כמה וכמה רבנים ובאים אלי ר"ל בתואנה למה אני "מכביד" על חייהם, ותובע מהם לשמור ח' ימים של פסח בלי אכילת חמץ, או שמירת הלכות יו"ט וכו' ומובן מחילול השם שבדבר". טוען הרב חיטריק.

"ועל כן אני מבקש ומפציר מכבודכם שתודיעו ברורות לכל המשגיחים, וועדי הכשרות, והיבואנים, שאין להוציא יותר משגיחים לעבודה בטורקיה או לנסיעות דרך שדות התעופה באיסטנבול ביום טוב שני של גלויות ח"ו, ולא תהא התורה הזו כשתי תורות רחמנא ליצלן". מסיים הרב את מכתבו.
הרב מנחם מנדל חיטריק כשרות משגיחים חילול חג טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד