י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מאבק השבת חוזר לירושלים: "חילול חג המוני"

חודשים ספורים לפני הבחירות המקומיות בירושלים - יש מי שמנסה לעורר את השטח ולעלות שוב את המאבק על קדושת השבת ולתקוף את השר אלקין • וגם: האירוע ההמוני שיגרום לחילול חג השבועות • פרסום ראשון

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



על רקע ניצחון החרדים אמש (רביעי) במועצת העיר ירושלים בהצבעה על מתחם התחנה בירושלים, ועל רקע הבחירות המוניציפליות המתקרבות, יש מי שמנסה להבעיר שוב את העיר ולהחזיר לסדר היום את מאבק השבת בעיר הבירה.

במכתב ששיגר הרב יוסף רוזנפלד יו"ר הוועדה למען השבת לרבני העיר, הראשל"צ הגר"ש עמאר והגר"א שטרן, הוא מבקש להתריע על אירוע שצפוי להתקיים בירושלים מחר, תוך חילול מחפיר של חג השבועות.

בראשית מכתבו לרבנים הראשיים כתב: "שבת המלכה מחוללת ונרמסת בראש כל חוצות", לדבריו, "הריני משמש בזאת כפה לעם ישראל אשר עיניהם נשואות לכל מכל מי שיש בידו לסייע בכדי למנוע את חילול השבת ההמוני, והנני מבקש ומתחנן על כבוד שבת קודש שנרמסת ומחוללת בריש גלי באין פוצה פה ומצפצף. יש מקום להתריע ולהזהיר, למחות ולפעול על מנת להפסיק את חילול השבת הנוראי, בפרט כאשר אנו נמצאים בעיתוי שמועמדים ונבחרי ציבור מבקשים את אמון הציבור בדרכם ובמעשיהם".

הרב רוזנפלד מאשים בתקיפות: "לבושתנו, בתקופה האחרונה התרבו חילולי השבת בחסות ובמימון עיריית ירושלים, וכן ע"י 'הרשות לפיתוח ירושלים' שפועל תחת 'המשרד לענייני ירושלים', וכל זאת למרות הבטחות חוזרות ונשנות של ראשי הרל"י על הסרת חסותם ממיזמים מחללי שבת ומאירועים המשנים את הצביון היהודי של ירושלים לרעה".

לטענתו, במכתב שמתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', "למרות פעילותם המאומצת של נציגי הציבור שומרי השבת בעיריית ירושלים וברשות לפיתוח ירושלים (שהיא גם תחת חסות עיריית ירושלים), הדבר לא עולה בידם לעצור את הנגע הממאיר, וחילולי השבת ממשיכים באין מפריע, כאשר לעת עתה לא נראה באופק כי אירועים שיש בהם חילול השבת והחג הקרובים עומדים להתבטל".

"יצוין, כי במהלך ניסיונות הידברות נציגי שומרי השבת מול גורמי הניהול של מתחם 'בית הנסן', טענו הרל"י והעירייה כי בכדי שיהיה שינוי אמיתי ומהותי במדיניות הרל"י, יש לפנות למשרד לענייני ירושלים שהוא מקור הסמכות והתקצוב העיקרי לפעילות הקרן לפיתוח ירושלים. חברי המועצה שכבודה של השבת יקרה וחשובה להם, פנו לשר לענייני ירושלים מר זאב אלקין [יהודי חובש כיפה], בתקווה שכב' השר ישמח לסייע בנידון ככל יכולתו. במידה וכב' השר מר אלקין יורה על שינוי במדיניות הרל"י, הרי שנציגי העירייה יתאחדו לכך שגם העירייה תשלים את חלקה בנידון ותמנע מצידה את חילולי שבת".

עוד הוסיף כי "גורמים בעירייה מדגישים שוב ושוב, כי חילולי השבת אינם תחת השפעתם ומקורם אך ורק במשרד לענייני ירושלים. כשפנינו פעם אחר פעם לראשי הרל"י, אנחנו מקבלים תשובות מתחמקות בסגנון "לא שמענו, לא ראינו, לא ידענו". לצערנו, כיום כמעט ואין פסטיבל עירוני, יריד או אירוע גדול אחר שלא פוגע בקדושת השבת".

"למרות עדויות", המשיך יו"ר הוועדה למען השבת במכתבו לרבני ירושלים, "פרסומים והוכחות לחילולי שבת בחסות הרשויות שהוזכרו לעיל, כולם כאחד מתעלמים מתחנונינו לחדול מרמיסת השבת, ודברינו נופלים על אוזניים ערלות. לעיתים מתעלמים מפנייתנו, לעיתים משיבים בטענות נבובות כמו: "לא ידענו", "לא אנחנו מנהלים את האירוע" ועוד. לעיתים הם מגדילים לעשות ומתכחשים לאירוע שחולל בה השבת ואומרים מבלי להסמיק: להד"מ. לשם דוגמא, הנה ציטוט של מנכ"ל הרל"י כאשר נטען בפניו כי היו חילולי שבת במתחם 'בית הנסן', וכה אמר: "עמדנו בהתחייבות, לא היו סרטים". לגבי פעילות הקיוסק במתחם, הסביר: "לא ידענו". לגבי הקרנה על גבי מסכים, התחמק באמתלה: "מדובר במסכים שעובדים ללא הפסקה 24/7, כמו פרסום רץ. לא הפעילו מסכים פיזית בשבת" עכת"ד".

הוא מתייחס לאירוע הצפוי כאמור להתקיים מחר תוך חילול חג מחפיר: "אם לא די בכך, ידוע לנו כי בכוונתם לקיים פעילות המונית שתלווה בחילול חג המוני בליל חג שבועות הבעל"ט. בפרסומים מטעמם מתגאים הם בעובדה כי בשנה שעברה הצליחו לסחוף 1,000 משתתפים, וכך נכתב: "בשנה שעברה הפטיו לבש לבן וערמות של חציר לכבוד ליל שבועות. הגיעו יותר מ-1,000 איש ואישה, שפסעו במשך שעה או יותר כדי להגיע לערב מרגש אחד בנושא חזיונות. היו פאנלים משובחים, דוברים מעוררי השראה וחברותות שרקמו חברויות עד אור הבוקר. השנה הפלא חוזר על עצמו בסימן גאולה. מזמינים אתכם להגיע לשמוע את רגעי הגאולה הגדולים של ישראל עם ירון דקל, ללמוד בבית המדרש שלנו ולסיים בשירת הגוספל שלBorn & Raised. מוצ"ש / 19.5 / החל מ-23:00 / בית אליאנס". סוף ציטוט".

לסיום כתב: "אני מחלה את פני מורינו ורבינו כב' המרא דאתרא שליט"א, אנא, אל תעלם אזניך. יפעיל נא כת"ר את כל כובד משקלו והשפעתו העצומה בכדי לסייע ולעצור כל חילול שבת בעיר ירושלים עיה"ק, ולפעול שהרל"י תפסיק לתת חסות לאירועים ומופעים שמטרתם שינוי צביון וקדושת ירושלים".







שבת ירושלים מתחם התחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד