י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

סערת התפילין; חה"כ למנכ"ל 'קשת': "להשעות את האחראיים"

סערת המערכון בתוכנית הבידור של 'קשת' - ארץ נהדרת ממשיכה: חברי הכנסת מגיבים בחומרה לביזוי • וגם: מגיש החדשות שהגיש תלונה לרשות השנייה

סערת התפילין; חה"כ למנכ"ל 'קשת': "להשעות את האחראיים"



סערת מערכון התפילין מסרבת לרדת מסדר היום: הבוקר פנה חה"כ ינון אזולאי (ש"ס) במכתב למנכ"ל קשת אבי ניר, המפעילה את התוכנית 'ארץ נהדרת' ובו כתב "הזדעזעתי עמוקות יחד עם יתר העם היהודי על ביזיון בקודשי ישראל, לא ייתכן כי דווקא במדינה יהודית יעשה שימוש שפל ובזוי באות קודש של העם היהודי אשר רבים מסרו את נפשם למענו", אזולאי הוסיף וכתב כי "השימוש השפל שנעשה בתפילין בתכנית סאטירה במסגרת שידורי הערוץ קשת, מהווה פגיעה חמורה בקרב ציבור שומרי מסורת ישראל, אשר מהווה רוב במדינת ישראל".

במכתבו דרש חה"כ ינון אזולאי להשהות את האחראים לכך ולזמנם לשימוע. וכן "התנערות והתנצלות של המערכת למעשה שפל זה וכן הפקת לקחים שלא ישנו דברים מעין אלו להבא".

כמו כן התגובות במערכת הפוליטית ממשיכות לזרום: יו"ר הכנסת חה"כ יולי אדלשטיין כתב "‏כשסוכני החרש של הק.ג.ב גררו אותי למעצר ברוסיה הם לקחו לי הכל, אבל דבר אחד הצלחתי להגניב לתא: זוג תפילין. כשניסו לקחת לי אותם - שבתתי רעב. בלעדיהם, ידעתי, לא אוכל לשרוד". אדלשטיין המשיך וכתב "עצוב שיש מי שהופך את התפילין לבדיחה סרת טעם. ארץ נהדרת - יש דברים שלא עושים".

חברת הכנסת שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) הגיבה ואמרה: "‏לו יצויר שביזוי תפילין כפי שנעשה אתמול היה מתרחש בכל מקום אחר בעולם, בישראל היו זועקים אנטישמיות. אם זה לא היה איראן או טורקיה, אלא מדינה אירופאית, ישראל כבר היתה מעבירה בערוצים הרשמיים שזה לא מקובל. אבל פה בארץ דווקא יהודים בוחרים לרמוס את כבודה של היהדות. חרפה!".

חבר הכנסת נחמן שי (המחנה הציוני) הגיב: "ארץ נהדרת היא תכנית הטלויזיה המועדפת שלי. הגחכת התפילין היא לא ראויה. מאכזב ועצוב".

מנגד היו מי שיצאו להגנת התוכנית 'ארץ נהדרת'. חה"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני) כתב "‏לאור הזעזוע של ‎נפתלי בנט של ‎אריה דרעי ועוד על התפילין ב ‎ארץ נהדרת מעניין שאף אחד מהם לא הרים גבה על השימוש הסאטירי בלחן של התקווה שלי דווקא יצר אי נוחות. למרות כך חופש הביטוי גובר".

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי מגיש החדשות ברדיו קול-חי אריאל שרפר הגיש תלונה נגד תוכנית הבידור ברשות השניה. שרפר כתב לאחר התלונה: "בעקבות הזלזול החמור בתשמישי קדושה בתכנית בידור תוך פגיעה מודעת ומכוונת ברגשות הציבור הדתי והחרדי, הגשתי הערב תלונה מנומקת היטב לנציב פניות הציבור ברשות השנייה בדרישה לנזיפה חמורה ביוצרי וכותבי התכנית ודרישת התנצלות בשידור חי או בכלי תקשורת נפוץ על התנהגותם המבזה".

התלונות עזרו; הבוקר, גינתה הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו את המערכון הפרובוקטיבי ובהודעה שפרסמה נכתב: "הרשות השנייה רואה בביזוי סמלים דתיים, של כל הדתות כמעשה חמור. על אף שקיימת חשיבות עליונה לחופש הביטוי והיצירה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בסאטירה, נראה כי במקרה זה נחצו קווים אדומים. על פניו נעשתה כאן טעות בשיקול הדעת שהובילה לפגיעה קשה ברגשות ציבור רחב, דתי, חילוני ומסורתי בישראל. נציב התלונות של הרשות השנייה קיבל מאז שידור התכנית עשרות תלונות והבוקר הוגשה פניה מהרשות לקשת לצורך בדיקת המקרה".
ארץ נהדרת קשת 12 תפילין נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד