י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הגר"ד לאו לשר שטייניץ: מנע מחטף במינוי דיינים

קרב הרבנים הראשיים פרק ב' • הרב לאו פנה ליו"ר הועדה למינוי דיינים בדרישה "שלא לכנס את הוועדה למינוי דיינים עד לקבל חוות דעת משפטית שתמנע מחטף"

מינוי דיינים, אילוסטרציה. צילום: יח"צ
מינוי דיינים, אילוסטרציה. צילום: יח"צ



הקרב בין הראשל"צ לגר"ד לאו חוזר שוב לכותרות: היום (חמישי), פנה ראש לשכתו של הרב הראשי הרב דוד לאו ליו"ר הועדה למינוי דיינים השר יובל שטייניץ בקריאה להשהות את דיוני הועדה על להחלפת התפקידים בנשיאות בתי הדין בין הרב לאו לראשל"צ הגר"י יוסף. במכתב כותב ראש לשכתו של הרב לאו, רפי אלטמן "בהמשך לפנייתו של כבוד הרב הראשי הרה"ג דוד לאו שליט"א בדבר הצורך בכינוס הוועדה לבחירת דיינים, הרב הראשי סבור עדיין כי קיים צורך במינוי דיינים, ואין חולק שתוספת דיינים יסייעו ויחזקו את מערכת בתי הדין הרבניים".

"אולם יש לזכור כי בחירת 19 דיינים בעת הזאת, המהווים כ-20 אחוז מכלל מצבת הדיינים, תגרום להשלכות רוחב על כל מערכת בתי הדין הרבניים, שיבוץ הדיינים החדשים, תוספת הרכבים, מינוי אבות בתי דין, נושאים הקשורים למדיניותו של נשיא בית הדין הגדול ונמצאים בסמכותו הבלעדית, כמו"כ העברת דיינים ממקום כהונה למשנהו טעונה הסכמה תחילה של נשיא בית הדין"

"לפיכך", מבקש אלטמן מהשר שטייניץ "טרם הפעלת סמכותך כיו"ר הוועדה לקביעת מועד לכינוס הוועדה, ביקשני כבוד הרב הראשי להבהיר, כי הוא סבור שבחירת דיינים בעת הזו, של תקופת חילופי נשיאי בית הדין הגדול, עלולה לגרום למצב של 'מחטף' במינויים בתוך מערכת בתי הדין הקשורים למדיניותו של נשיא בית הדין הגדול, כפי שלצערנו התרחש במינוי מנהל לבתי הדין".

בהמשך מכתבו כותב אלטמן כי "עפ"י סעיף 5 לחוק הדיינים, הוועדה לבחירת דיינים רק מציעה את הדיינים שיבחרו, אך הם מתמנים רק בהשבעה אצל נשיא המדינה, שמניסיון העבר אורך מעל לחודש עד לקיומה. יצוין כי עדיין לא נקבע מועד לכינוס הוועדה וק"ו לא מועד להשבעתם ומינויים אצל נשיא המדינה, ולכשיגיע מועד זה הוא יהיה סמוך ונראה למועד חילופי נשיאי בית הדין הגדול ותוך כדי תקופת פגרת הדיינים, כך שהנפקות של שיבוצם של הדיינים החדשים, תוספת ההרכבים ומינוי אבות בתי דין, תהיה רק לאחר כניסתו של נשיא בית הדין החדש לכהונתו".

"לאור האמור, מבקש כבוד הרב הראשי שלא תכנס את הוועדה לבחירת דיינים עד שתתקבל חוו"ד משפטית שתמנע מחטף בנושאים הנמצאים בסמכותו הבלעדית של נשיא בית הדין הגדול, זמן מועט טרם תחילת כהונתו". מסיים את מכתבו ראש לשכת הרב דוד לאו.
שטייניץ הגרד לאו מינוי דיינים מחטף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד