י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

המכתב המרגש של הגאב"ד הישיש: "אני עולה לארץ לאחר 30 שנה"

הלם באוסטרליה החרדית, לאחר שרבה של קהילת 'עדת ישראל' במלבורן הגה"צ רבי אברהם צבי הלוי בעק הודיע כי החליט לעלות לישראל • בן הקהילה ל'בחדרי': "הרב ליווה אותנו במסירות במשך שלושים שנה. ההודעה נחתה עלינו בהפתעה מוחלטת"

הגרא"צ בעק גאב"ד מלבורן
הגרא"צ בעק גאב"ד מלבורן



הלם מוחלט באוסטרליה החרדית, לאחר שרבה של קהילת 'עדת ישראל' במלבורן הגאון הצדיק רבי אברהם צבי הלוי בעק הודיע במכתב כי הוא עולה לישראל לאחר שלושים שנה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

הרב בעק בן ה-85 חלה באחרונה, אך למרות חולשתו הוא המשיך בשגרת יומו. כעת בהמלצת הרופאים הוא מסיים תפקידו הארוך ברבנות הקהילה, ומגשים את שאיפתו לעלות לארץ הקודש.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיעו מכתב מרגש ששלח הגאב"ד היום לבני קהילתו תחת הכותרת, "קשה עלי פרידתכם", כותב הרב הישיש: "בלב הומה רגשי אהבה וידידות, הנני בזה במילים ספורות, לכל חברי קהילתנו הק' ותושבי עירנו שיחיו, כל אחד בשמו הטוב יבורך

"כידוע אשר מעולם היה בדעתי לדור בארץ ישראל, ואחר דין ודברים עם הרופאים הוחלט שכעת הוא הזמן לנסיעה כזה, ולכן בדעתי להוציא את הדבר מהכוח אל הפועל בימים הקרובים בעזרת השי"ת.

"ולכן באת בזה לעלות את רגשי לבבי בדברי פרידה, לכל ידידי אהובי אנשי קהילתנו הק', ומתפללי בית מדרשינו, הקרובים מאוד אל לבי, אחר אשר יחדיו עסקנו בתורה ובתפילה, ובעבודה הבורא ואהבת השי"ת זה שלושים שנה.

"ועוד באתי בזה בברכת תודה והכרת הטוב, לכל אלו אשר עמדו לימני במשך כל השנים, ולאלו אשר עדיין עומדים לימיני בכל עת ובכל זמן, לעזר לסמך, הן בגוף הן בנפש והן בממון, ואם באתי לפרטים אי אפשר כי רבים הם.

בסיום מכתבו כותב הרב כי בוודאי קשר הידידות ימשיך הלאה, ובעזרת השי"ת אמשיך להתפלל ולהעתיר אל ע' עבורם כל הימים, וזכרונם לא ימוש מדעתי, וכן אבקש מידיד שגם הם ימשיכו להעלות אותי בזכרונם, בתפילה ובצעקה למען בריאותי השלימה, ולבריאות הרבנית שתחי' בתוך שאר חולי ישראל, ואבקש שיעסקו בדברי התורה ובמילי דחסידות שנשמעו מפי בהזדמנויות שונות.

מכתבו של הרב הכה בהלם את התושבים והקהילה שציפו כי הרב יישאר במקום איתם עד ביאת המשיח. אחד מבני הקהילה אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "ההלם הוא גדול. כולנו פה בשוק, זה לא פשוט. שלושים שנה שהרב פה ברבנות - זמן ארוך מאד. אני זוכר כשהייתי ילד איך שקיבלנו את הרב עם דגלים שהוא הגיע לפה, לא חשבנו שנגיע למצב הזה".

בקהילה במלבורן מבקשים מהציבור להתפלל לרפואתו השלמה של הרב אברהם צבי בן שרה, והרבנית מרת בילא בת רבקה לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל.





אוסטרליה מלבורן הרב אברהם צבי בעק פרידה ארץ ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד