ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הילדה שניצלה ממוות משחזרת: "צעקתי לעזרה"

רוני בת ה-14 עברה חוויה מטלטלת כשהוכשה על ידי נחש צפע. היא מתארת את השניות לאחר ההכשה ומספרת על הכאב הנורא

צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א צילום: דוברות מדא





הקיץ מגיע ומלבד בריכות, טיולים וים, הוא מביא איתו גל גדול של מזיקים מסוכנים. בין הסכנות הגדולות שמגיעות בעונה החמה, נמצאים גם הנחשים. רוני ויינשטיין בת ה-14 זכתה למפגש בלתי אמצעי עם הסכנה. נחש צפע הכיש אותה כשהייתה בטיול משפחתי בצפון.

"כשעמדנו לחזור הביתה בשעות הערב, הנחנו את התיקים באוטו וחזרנו להיפרד", מתארת רוני את הרגעים שלפני. בעת שצעדתי על השביל, הרגשתי לפתע כאב עז ברגל ימין. ניסיתי להתקדם מספר צעדים אך כבר לא יכולתי לזוז, חשתי בנוזל על הרגל. היה כבר די חשוך, בקושי ראיתי את הנחש. רק הבחנתי שהוא ממש ארוך וגדול. צעקתי להורי לעזרה", מתארת הנערה את השניות שלאחר ההכשה.

אביה של הנערה לקח אותה למרפאה הקרובה ביותר, שם היא קיבלה זריקת אנטי סרום נגד הכשת נחש אפעה, אך הזריקה לא עזרה והיא נשלחה בדחיפות לבית החולים. רגלה של יעל התנפחה מאוד מאוד והרופאים חששו מנמק וצורך לכרות את הרגל. בהתייעצות של כלל הגורמים הרלוונטיים הוחלט לתת לה זריקה נוספת לטיפול בהכשת נחש צפע, זריקה שברוך ה' עזרה ושיפרה את המצב.




רוני ויינשטיין בבית החולים. צילום: בית חולים זיו

ד"ר יורי וינר, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי זיו בצפת, שם אושפזה רוני, מזכיר את כללי ההתנהגות לאחר הכשת נחש, חלילה.

"הטיפול הראשוני שיש להעניק לנפגע לפני הגעת הצוות הרפואי או ההגעה למיון בבית החולים הוא השכבת הנפגע. חשוב שהאדם שהוכש יהיה רגוע ככל האפשר, מאחר שעלייה בקצב הדופק ובלחץ הדם מזרזים התפשטות הארס בגוף. חשוב לקבע את הגפה או לכל הפחות להניח אותה בצורה שתמעיט ככל האפשר את תזוזתה. בשום מקרה אין לחתוך את הפצע, אין למצוץ את הדם במקום ההכשה, אין לקשור את הגפה ואין לבצע חסימת עורקים! חומרת ההכשה תלויה בסוג וגודל הנחש, גיל וגודל הנפגע, הזמן שחלף מאז ההכשה ואופי ההכשה. חשוב ביותר לנסות ולזהות את סוג הנחש שהכיש את הנפגע, צבעו ומאפייניו. זיהוי הנחש יסייע לרופאים בטיפול בנפגע ההכשה ומתן האנטיוונום המתאים".
קיץ סכנה נחש צפע בית חולים זיו דר יורי וינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד