י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המפכ"ל צודק. תנו לאלשיך עוד שנה! // עו''ד יצחק שינפלד

רק לאלשיך המקצוען והממלכתי יהיה את האומץ בסופו של ההליך! לומר בפה גדול. ״אין כלום כי לא היה כלום״. לבוגרי המערכת שבאו מתוכה, יהיה קשה עד בלתי אפשרי לבוא ולומר, שבזבזו משאבים, חוקרים, אמצעים, והכל בשביל כלום. זו הבעת אי אמון מוחלטת במערכת, וקריסה. לאלשיך יהיה את האומץ. תנו לו שנה נוספת

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



המפכ"ל רוני אלשיך משלים את כהונתו בת ה-3 שנים, השנה. אלשיך, שלא הצליח להביא למהפך ושינוי תדמית במשטרת ישראל, רוצה עוד שנה בתפקיד. לדבריו: הוא התאהב בארגון ונהנה מהתפקיד בכל רגע. לטענתו: כהונה בת 3 שנים, קצרה מדי לביצוע שינוי מהותי רציני.

רוני אלשיך סגן ראש השב"כ לשעבר, שסומן כמועמד לתפקיד 'הראש' בשב"כ. הוצנח למשטרה מבחוץ, מעל ראשי הניצבים שחלמו על מפכ"לות. המינוי החיצוני סומן, כהבטחה גדולה לשינוי דרמטי, המפכ"ל החדש הובא מהגוף הכי מקצועי בישראל. המשטרה זקוקה לטלטלה שתבוא מבחוץ, נאמר. רוני אלשיך לא היה מעונין בתפקיד היוקרתי. תפקיד ראשות השב"כ היה בראש מאוויו ושאיפותיו לקידום אישי. ההבטחה הסמויה הייתה, תעזור לנו במשטרה, נזכור לך חסד בעתיד, בשב"כ. אתה עוד צעיר. אלשיך יליד 1963.

איש המבצעים של השב"כ, קיבל את התפקיד המשטרתי, כמקפצה לעתיד, ובינתיים, ניסה להטביע חותם אישי. בראיון האומלל לאילנה דיין, הסתיימה הקדנציה של אלשיך בפיאסקו. באם הייתה לו תקווה להמשך שירות ועתיד בשב"כ, היא נגנזה בטרם עת. מינויו של אלשיך התחיל, כ'המפכ"ל המשפחתי', שהובא ע"י המשפחה המלכותית, ע״מ לטייח ולמשוך זמן, לצד יועמ״ש משפחתי אביחי מנדלבליט, מינוי אישי של ראש הממשלה.

מ'משפחתי', רדוף ומאוים, ע"י תקשורת נשכנית שמחכה למעידה הראשונה, רוני אלשיך הפך להיות ל'לעומתי'. יקיר ליבם של השמאל והתקשורת שונאת ביבי. המפכ"ל שידר ממלכתיות מוגזמת, התערב אישית בחקירות ראש הממשלה, יותר מקודמיו, ופטפט עצמו לדעת, יותר מפעם פעמיים יותר מדי. אלשיך לא טבל ידיו במים קרים. הוא לא התעסק עם תדמיתה הירודה של המשטרה, האלימות הפושה בחברה, השירות הגרוע לאזרח הנזקק לשרות, הטיפול בפשיעה החקלאית, שכמעט ולא מטופלת. עוד ועוד, כל מה שמציק וחסר לאזרח.

רוני אלשיך ״בחר״ להיות בכותרות. במה שמשטרת ישראל החליטה להקדיש לו את מלוא המאמצים והאמצעים, כמדיניות לדוגמה. הטיפול בחקירות ראש הממשלה ומשפחתו. רב ניצב אלשיך ידע והתערב בכל פרט בחקירה המסועפת. בלשכתו כונסו החוקרים והצמרת המשפטית בכדי להחליט על דרכי פעולה. ב״הפוך על הפוך״ אלשיך הוכיח, כי הוא לא חת מפני איש וסמכות.

מה יהיו תוצאות החקירות המרובות איננו יודעים, באם יהיו! ומתי? מערכת היחסים התערערה, האמון והערכה לא קיימים. אלשיך מאשים במפורש, שעקב הקלקולים, המשטרה אינה מוזמנת לדיונים!! שבהם היא צריכה לחוות דעתה. האשמה כבדה, שעברה מתחת למנורה, ללא התייחסויות משמעותיות. בימים כתיקונם, הצהרה כזו מהמפכ״ל, הייתה מזעזעת ארץ ת״ק פרסה על ת״ק פרסה.

בפועל, המשטרה בראשות רוני אלשיך, עוד לא המליצה חד משמעית להעמיד לדין את רוה״מ, המסקנות לא זורזו או הסתיימו בקדנציה של רוני אלשיך. הסחורה מסופקת. הכל בידיו הנאמנות של היועמ״ש מנדלבליט. לאביחי מנדלבליט, לא בוער, הוא יקח ויקבל את כל הזמן הנצרך, ויותר.

הצרימות בעבודה המשותפת של משטרת ישראל וראש הממשלה, מינוריות. נתניהו לא התייחס למפכ״ל ופקודיו בטכסי יום הזכרון והעצמאות. המבטים קרים, אך לא שופעי בוז.

המפכ״ל מבקש לעצמו בצדק עוד שנה. חלק מקודמיו קיבלו את השנה הנוספת בכבוד. אלשיך לא יצר מהפך, אך שמר וקידם את משטרת ישראל. אין ספק שהוא גם למד! חלק בדרך הקשה, וחלק מניסיון. הממלכתיות והמקצועיות המופגנת שבה הוא מתהדר, לא שינו מאומה בחקירותיו של ראש הממשלה. בהחלט ייתכן שמעז ייצא מתוק.

לתקשורת הלעומתית שאימצה את אלשיך ומנדלבליט אל ליבה, חיבקה אותם בחום, ועטפה אותם בצמר גפן, כשהם עשו את עבודתם במרץ ובחריצות יתר, בחקירות רוה״מ ומשפחתו. יהיה קשה לתקוף את המסקנות והתוצאות ״כשיהיו״!! באם לא יהיו לרוחם ועפ״י תקוותם. אלשיך ומנדלבליט התאמצו, באם חוו״ד והחלטתם תהיה, לא נחמד לא ראוי אך לא פלילי!!! התקשורת הולכת לבלוע צנון גדול. רק בשביל זה כדאי לתת לרוני אלשיך שנה נוספת.

רק לאלשיך המקצוען והממלכתי יהיה את האומץ בסופו של ההליך! לומר בפה גדול. ״אין כלום כי לא היה כלום״. לבוגרי המערכת שבאו מתוכה, יהיה קשה עד בלתי אפשרי לבוא ולומר, שבזבזו משאבים, חוקרים, אמצעים, והכל בשביל כלום. זו הבעת אי אמון מוחלטת במערכת, וקריסה. לאלשיך יהיה את האומץ. תנו לו שנה נוספת.
רוני אלשיך הארכה כהונה המפכל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד