י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

האם למדינה מותר לקבוע מתי נתחתן?

חתונה מתחת לגיל 18 כבר לא נפוצה כל כך גם בציבור החרדי, אך זו תופעה שעדיין קיימת. סקר 'לובי נשי' ב'בחדרי חרדים' בודק, האם נכון לאסור אותה או שיש לאפשר לכל קהילה לעשות כטוב בעיניה

צילום: יעקב נחומי פלאש 90
צילום: יעקב נחומי פלאש 90 צילום: יעקב נחומי, פלאש 90



הרבה מאפיינים ייחודיים יש לחברה החרדית בתוך הציבור היהודי במדינת ישראל, אחד מהם הוא השאיפה לנישואין בגיל צעיר יחסית. מיד עם צאתה מהסמינר ולפעמים עוד לפני, הבחורה החרדית רוצה להתחתן ומחפשת את מי שעתיד להיות בעלה. גם הבחורים החרדים מחפשים את בנות זוגם מגיל צעיר באופן יחסי ויחד שני בני הזוג הצעירים רוצים לגדול ולהתפתח.

כמו בציבור הכללי, גם בציבור החרדי, גיל הנישואים עולה וכבר לא נדיר לראות בחורה בת 21 שלא נשואה, אך ישנה גם מגמה שונה. ישנן קהילות בתוך הציבור החרדי בהן גיל הנישואין יורד, או לכל הפחות לא עולה. קהילות חסידיות שונות כמו גם קהילות אחרות, בוחרות לארס ולחתן את הצאצאים בגילאים צעירים מאוד.

החוק הישראלי לא מתיר נישואים מתחת לגיל 18 וכדי להתחתן בגיל 17 יש לקבל אישור מיוחד מבית משפט לענייני משפחה. כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', בניו ג'רזי שבארצות הברית ניסו המחוקקים להעביר חוק הקובע כי גיל הנישואין המינימלי הוא 18, כפי שקורה פה בישראל. הקהילה האורתודוכסית בני ג'רזי ביקשה להחריג את הקהילה החרדית מהחוק ובסופו של דבר החוק כלל לא עלה להצבעה.

ארגוני הנשים המתנגדים לנישואין בגיל צעיר טוענים כי המדינה לא מאפשרת לקנות סיגריות או אלכוהול בגיל צעיר, אך נישואין היא מתירה וכך נגרמת פגיעה בצעירים ופגיעה בנשים צעירות.

הבדיחה מספרת על אישה שעלתה לאוטובוס ושילמה עליה ועל הילד שלה בכרטיסיית נוער, אך לא מדובר רק בבדיחה. כששני בני הזוג עוד לא בני 18 בישראל או עוד לא בני 21 בארצות הברית, אסור להם לקנות אלכוהול, ככה שיין לקידוש הם יכולים לרכוש רק בעזרת ההורים.

נשאלת השאלה האם נכון להתערב בענייני קהילה ולאסור על זוגות להינשא בגיל צעיר

רווקות גיל 18 קטינים חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד