י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שש שנים ללא רבי ניסים טולידנו: בבאר יעקב התכנסו לזכור

עצרת זכרון והתעוררות ביום השנה השישי לפטירתו של הגאון רבי נסים טולידנו זצ"ל, נערכה בהיכל הישיבה בבאר יעקב • לאחר מכן התקיים מעמד "הושיבו ישיבה על קברו" כאשר ראש הישיבה הגר"י הכריז על הקמת ישיבה קטנה חדשה בבאר יעקב בנשיאותו • גלריה

שש שנים ללא רבי ניסים טולידנו: בבאר יעקב התכנסו לזכור
דוד זר



עצרת זכרון והתעוררות ביום השנה השישי לפטירתו של הגאון רבי נסים טולידנו זצ"ל, מגדולי ראשי הישיבות הספרדים, נערכה בהיכל הישיבה בבאר יעקב.

העצרת התקיימה בראשות בנו ראש הישיבה הגאון רבי יוחנן טולידנו ואחיו הרבנים הגאונים ובהשתתפותם של גדולי תלמידיו, בהם רבנים, ראשי ישיבות, ראשי כוללים ויושבי על מדין.

במהלך העצרת נשא דברים תלמידו המובהק הגאון רבי מרדכי מלכה רבה של אלעד, בדבריו האריך לתאר את דרכי לימודו ואת התמדתו ושקיעותו בתורה של רה"י הגר"נ זצ"ל מאשר זכה ללמוד עימו בחברותא שנים רבות תמידים כסדרם. כאשר לכל זה מצורפת ענותנותו העצומה ושפלות רוחו וסיפר כי כל ימיו נהג לשבת במערב הבית מדרש, וכששאלו על כך השיב שאין רצונו לפסוע על ראשי עם קודש ולהטריח שיקומו עבורו.

כמו כן הזכיר את מה שאמר לו מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל בפגישתו האחרונה עימו בדבר מעלת הענוה. אחריו נשא דברים תלמידו הגר"י פרץ מחשובי מזכי הרבים שנשא דברי התעוררות.

לאחר מכן התקיים מעמד "הושיבו ישיבה על קברו" כאשר בנו ראש הישיבה הגר"י הכריז על הקמת ישיבה קטנה חדשה בבאר יעקב בנשיאותו ועל קריאתה מחדש של הישיבה הגדולה לזכרו של הגר"נ זצ"ל בשם "אוהל התורה", והוסיף כי שם זה הולם את אישיותו של אביו זצ"ל, אשר היה ידוע בהתרחקותו מאור הזרקורים ומפוליטיקה והמית עצמו באהלה של תורה כל ימיו.

הצלם דוד זר מגיש גלריה













































רבי ניסים טולידנו עצרת זכרון באר יעקב שארית יוסף ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד