י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

העשירים היהודים שהדהימו את אוסטרליה

דירוג האנשים העשירים ביותר באוסטרליה מעלה כי לא פחות מחמישה (!) מתוך שבעת המיליארדרים הגדולים במדינה הינם מבני העם הנבחר • וגם: איך עשו את הונם?

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



בנתון שהפתיע רבים בעולם, אך כנראה פחות את אלו האמונים על "אתה בחרתנו מכל העמים", עולה מדירוג שפרסם אתמול מגזין Business Review Weekly האוסטרלי. מתברר, שלא פחות מחמשה (!) מתוך שבעת האנשים העשירים ביותר במדינה, הינם יהודים.

הראשון ברשימה היוקרתית הוא אנטוני פארט, שהתברג למעלה עם הון של 12.9 מיליארד דולר אוסטרלי, (קרוב לעשרה מיליארד דולר אמריקאי). החברה שבבעלותו, ויזי, מייצרת קופסאות קרטון ומפעילה מפעלי מחזור ברחבי ארה"ב.

העשיר היהודי הבא ברשימה הוא איל נדל"ן בשם הארי טריגובוף, מנכ"ל חברת מריטון, שדורג במקום השני עם הון של 12.2 מיליארד דולר אוסטרלי (9.2 מיליארד דולר אמריקאי). זאת, בנוסף להיותו בעליהן של מספר עצום של דירות, וכן של כ-4,500 חדרי מלון.

מיליארדר נוסף בדירוג הוא פרנק לואי, מייסד מרכז הקניות העצום ווסטפילד, שסגר לאחרונה עסקה של 22 מיליארד דולר, כאשר מכר את הקניונים שבבעלותו בארה"ב ובאירופה לחברת Unibail-Rodamco הצרפתית. הונו של לואי מוערך ב-8.42 מיליארד דולר אוסטרלי, השווה ערך ל-6.36 מיליארד דולר אמריקאי.

היהודי הרביעי בדירוג עשירי אוסטרליה הוא איוואן גלסנברג, המחזיק ב -8.4% מגלנקור - חברה מהגדולות בעולם, המתמחה בתחום הכרייה, המסחר והמכירה של סחורות שונות. הונו מוערך ב- 6.85 מיליארד דולר אוסטרלי, או כ-5.18 מיליארד דולר אמריקאי.

בתחתית רשימת חמשת היהודים העשירים באוסטרליה, שכאמור עדיין מתמקם בין שבעת האנשים העשירים ביותר במדינה, הוא המיליארדר ג'ון גנדל. הלה הוא מנהל קבוצת גנדל - חברת נדל"ן ענקית, שבבעלותה קניונים ונכסים יקרים נוספים. הונו מוערך ב- 6.45 מיליארד דולר אוסטרלי, שהם 4.87 מיליארד דולר אמריקאי
עשירים אוסטרליה כסף תפוצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד