י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מעקב 'בחדרי': שב"ס: עונש על כובע וחליפה ארדן: הושג פתרון

במודעה שנתלתה כלא ב'איילון' נכתב כי אסיר שימצא ברשותו מגבעת וחליפה - ייענש. זאת, על רקע הצהרותיו של השר ארדן על השגת פתרון • השאלה, מתי הפתרון יבוצע בפועל

צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס



על רקע סערת הכובעים והחליפות באגפים הדתיים בבתי הכלא, הודיע השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כי הגיע לסיכום עם נציבת בתי הסוהר רב גונדר עפרה קלינגר. בשלב ראשון, יתאפשר לאסירים להסתובב עם מגבעותיהם וחליפותיהם האישיות בימי שישי ושבת, ובימי חול - רק בזמן התפילה.

על פי הסיכום, בשלב השני ירכוש שירות בתי הסוהר חליפות ומגבעות שישמשו את האסירים במהלך שבתות, מועדים ולצרכי תפילה - במקום המגבעות והחליפות האישיות שלהם.

הודעה זו, מגיעה שעות ספורות לאחר של'בחדרי חרדים' הגיע מידע באמצעות אסירים בכלא איילון, שקיבלו הוראה לפנות מהכלא את פרטי הלבוש הדתיים הכוללים כובעים וחליפות.

"כובע וחליפה ברשות אסירים תחשב כעבירה משמעתית", נכתב במודעה בבית סוהר איילון. אסיר פנה ל'בחדרי' וסיפר כי על פי המודעה, שם נכתב כי הוצאת הכובעים והחליפות על ידי ביקור משפחה, יתבצע עד ליום ראשון הקרוב. באשר לאסירים שלא מקבלים ביקור עד לתאריך זה, אסירים אלה התבקשו למסור את המגבעות והחליפות שברשותם להפפקדה אצל מנהל האגף.

על פי המודעה שתלו באגף הדתי בכלא איילון, החל מתאריך 4.6.2018 "לא תתאפשר החזקה של חליפות ומגבעות בידי אסירים - במידה וימצאו פריטים אלו בידי אסירים יש לראות בכך עבירה משמעתית" נכתב לאסירים.

באגף הדתי בכלא איילון, שוהים כ-70 אסירים תורניים, ובכלא מעשיהו 64, כפי שפירטנו בכתבה על העולם התורני של בתי הכלא. ההוראה לאסירים בכלא איילון, מגיעה שבוע לאחר שפרסמנו לראשונה על ההוראה בכלא מעשיהו.

האם הסיכום אליו הגיע השר ארדן עם נציבת שב"ס קלינגר תבטל את ההודעה לאסירים? עד לשעת פרסום הכתבה לא קיבלנו תשובה ברורה.

השר ארדן: בירך על הפתרון "שמכבד את המסורת ואת הצרכים הדתיים הייחודיים של האסירים, וגם שומר על צורכי הביטחון של שירות בתי הסוהר".

בשירות בתי הסוהר אומרים ל'בחדרי' כי אין מדובר בתקנה חדשה, אלא נהלים קבועים על הפריטים שמותר לאסירים להכניס לבתי הכלא - וכובעים וחליפות - אינם ברשימה. "שמונה שנים אני בכלא, מעולם לא שמעתי על איסור שכזה. מה קרה שהם החליטו לאכוף משהו ישן שלא מפריע לאיש" אמר ל'בחדרי' אסיר בשנות ה-50 לחייו.
שירות בתי הסוהר אגף תורני כובעים וחליפות גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד