י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגרי"ג אדלשטיין על המצב בדרום: "חיים בנס"

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין התייחס להסלמה בדרום: "אנחנו חיים היום בניסים וכדי שהניסים יימשכו חייב כל אחד להתחזק"

הגרי"ג אדלשטיין. צילום: שוקי לרר
הגרי"ג אדלשטיין. צילום: שוקי לרר



ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין התייחס הערב (שלישי) בשיחה השבועית בביתו למצב בדרום ואמר: "אנחנו חיים היום בניסים וכדי שהניסים יימשכו חייב כל אחד להתחזק".

הגרי"ג אמר כי: "עם ישראל בסכנה אנחנו שה אחת בין שבעים זאבים, וכולם שונאים אותנו. כך היה גם אחרי השואה. הלכה שבידוע שעשו שונא ליעקב. לא תמיד אנחנו מרגישים את הסכנה אבל אנחנו חיים בניסים, ואחד הניסים זה עצם זה שאנחנו לא רואים את הסכנה. הגויים מתביישים לעשות צרות להיות כמו הנאצים. אבל גם אחרי השואה היו כאלה שלא התביישו ואמרו שחבל שהיטלר לא גמר את העבודה.

הגרי"ג עבר להתייחס למצב בעזה ואמר: "בדרום לא רגוע ואז רואים יותר את הניסים. אבל למעשה כל הזמן אנחנו חיים בניסים. אנחנו מוקפים מסביב באוייבים, גם שיש הסכם שלום אבל כולם אוייבים שלנו. אבל כדי שיימשך הניסים צריך זכויות.

עוד הוסיף כי, "אם יש חיזוק אז יש זכויות. בכל מחשבה של חיזוק האדם מתקדש. כמו שהרב שך אמר בצוואה. "אפילו מחשבה אחת". כי אפילו משהו אחד זה משפיע, וצריך חיזוק תמיד. וכל אחד יודע כמה הכוחות שלו, וכמה שהוא יכול - יתחזק. ברגע של לימוד, של מחשבה טובה, של מעשים טובים. זה עושה זכויות לכל כלל ישראל. ואפילו אדם אחד יכול להשפיע. החזון איש אומר שרואים את ההשפעה אפילו של אחד. וכל אחד מה שמתחזק זה משפיע על כל כלל ישראל".
עזה הרב גרשון אדלשטיין תורה חמאס ההסלמה בדרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד