י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בני ברק מתרחבת: שכונה חדשה - מאות דירות

שכונה חדשה תיבנה בבני ברק ותכלול כ-50 בנייני מגורים בגובה של 7 קומות • 20% מהם יוקצו לדירות קטנות • ומה עוד? • כל הפרטים

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, שבמינהל התכנון החליטה להפקיד השבוע תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה הכוללת 1,400 יחידות דיור בבני ברק. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

התוכנית שביוזמת רשות מקרקעי ישראל, מתפרסת על פני שטח של 104 דונם, ממוקמת מדרום לרחוב הירקון, בחלק הצפון מערבי של שכונת פרדס כץ וממזרח למתחם ה-BBC. התוכנית מציעה לפנות את אזור התעשייה שמהווה כיום "שטח הפקר" לא מוסדר, ונמצא במצב תחזוקתי ירוד. במקומו תוקם שכונת מגורים חדשה הכוללת כ-1,380 יחידות דיור שיוקמו בכ-50 מבני מגורים בני 7 קומות, מתוכן 20% יוקצו עבור דירות קטנה בשטח כולל של 75 מ"ר.

על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', שכונת המגורים החדשה תכלול שני פארקים בשטח כולל של כ-12 דונם ובהם יוקמו שבילי הליכה שיחברו ביניהם.

בנוסף כוללת התוכנית כ-55,000 מ"ר שטחים שיוקצו עבור מבני ציבור בהם מוסדות חינוך, רווחה ובריאות. בקומות הקרקע של מבני המגורים, יוקמו 28 גני ילדים. זאת, בהתאם למדיניות עיריית בני ברק ומתוך רצון לאפשר לתושבים שירותי ציבור בקרבת הבית.

כמו כן, רחובות הירקון ואבוחצירא יתחדשו תוך תוספת חזיתות מסחריות לאורכן, נטיעות עצים, הקצאת נתיבי תחבורה ציבורית וחיבור המתחם לרכבת הקלה.

בתוך כך, אישרה להפקדה הוועדה היום תוכנית המתווה מסגרת תכנונית הקובעת הנחיות ליישום תמ"א 38 על תיקוניה, בהתאם להנחיות סעיף 23 לתמ"א, בעיר בני ברק. מטרת התוכנית הינה לעודד מימוש תמ"א 38 בתחומי העיר, לרבות התחדשות עירונית, במסלול הריסה ובנייה מחדש.

התוכנית מציעה מנגנון ייחודי ליישום תמ"א 38/3/א, הכולל תוספת שטחי ציבור בקומת הקרקע של המבנים המתחדשים, אשר ייתן מענה עבור שימושים ציבוריים עירוניים, בדגש על הצורך בגני ילדים בקרבת מהבית. זאת, על רקע הצורך המיידי של העיר לספק שטחי ציבור עבור האוכלוסייה ההולכת וגדלה, בעיר הצפופה ביותר במטרופולין ת"א ומנגד, לשמור על בנייה למגורים עד לגובה של 6.5 קומות מעל הקרקע.

יו"ר הוועדה המחוזית, דניאלה פוסק מציינת כי "בעיר בני ברק מוטלת חובה להוסיף שטחים לצרכי ציבור במרחב העירוני, באופן שמחד ייצור פיזור של הצרכים הקהילתיים בשכונות, ומאידך, יתרום לתהליכי התחדשות עירונית, פיתוח המרחב העירוני וחזות הרחוב".
יחידות דיור מצוקת הדיור שכונה חדשה בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד