י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

המו"מ המקרטע: ב'דגל' מגיבים לאבוטבול

סגן ראש עיריית בית שמש שמואל גרינברג, מגיב היום למכתבו של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, ועל דרישתו לערוך פגישות משא ומתן עם שלומי אמונים ודגל התורה בנפרד: "התנהגות לא ברורה, מוזרה ותמוהה. אנחנו לא יודעים האם אתה באמת חפץ במשא ומתן"

צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90
צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90



המו"מ בבית שמש לקראת פיצוץ? סגן ראש עיריית בית שמש שמואל גרינברג, מגיב היום (רביעי) למכתבו של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, ועל דרישתו לערוך פגישות משא ומתן עם שלומי אמונים ודגל התורה בנפרד: "התנהגות לא ברורה, מוזרה ותמוהה. אנחנו לא יודעים האם אתה באמת חפץ במשא ומתן".

אמש, אחרי שלוש ישיבות משא ומתן בין משה אבוטבול לנציגי דגל התורה ושלומי אמונים, על תמיכתם במועמדותו לראשות העיר, שיגר אבוטבול מכתב לנציגי הסיעות ודרש להיפגש עימם בנפרד. היום בשעות הבוקר קיבל אבוטבול את מכתב התגובה – אין שינוי בעמדתנו.

במכתב, עליו חתום הנציג המקומי הבכיר של דגל התורה שמואל גרינברג, נכתב: "ידידינו היקר ראש העיר, כפי שנדברנו בפגישה האחרונה בתחילת השבוע וכפי שהודיעו לך לאחריה, המו"מ ימשיך במשותף. לא חל שינו בעמדת דגל ושלומי אמונים"

גרינברג עקץ את אבוטבול על כך שהוציא את מכתבו בהודעה לתקשורת, והוסיף, כי "גם לאחר מכתבך מאתמול לתקשורת ולחכי"ם ואלינו, הודעתנו נשארה כשהייתה. מצפים לתיאום פגישה בהקדם".

סגן ראש העיר הדגלאי תהה בהערה שנכתבה תחת התגובה הרשמית: "מאוד לא ברור משיכת הזמן הזו, כאשר החכים נתנו תשובה ברורה להמשך משותף כבר שלשום ואתה שוב מנסה ושוב.. משהו לא מסתדר לי".

גרינברג הוסיף ותהה: "עוד יותר תמוה, במהלך הפגישה ביום א לאחר 25 דק מתחילתה, הוצע לך על דעתנו להמשיך הפגישה בנפרד וסירבת! מוזר ותמוה. אנו לא יודעים האם אתה באמת חפץ במשא ומתן. מצד שני ברור לנו שכן, אז תסביר לנו".

לסיום כתב: "בעצם לא צריך להסביר. קבע פגישה להיום עם כולנו וזה יבהיר לנו יותר מכל על רצינות כוונותיך", וחתם: "להשתמע".

כזכור, אמש שיגר אבוטבול מכתב לנציגי הסיעות השונות: "כמו שנדברנו בישיבתנו האחרונה, קיים רצון כנה ואמיתי להתקדם למתווה שיהיה מקובל על כולם ויניח את הדעת.

דבריי אמורים אף לגבי תיקים שנמצאים כעת בידי סיעות אחרות, ובקונסטלציות מסוימות ניתן לבנות עבורם מנגנוני פיצוי שיפייסו את רוחם. כדי להגיע למיצוי מהיר של הליך המו"מ צריך לפשט אותו, ולהתנהל עם כל סיעה בפני עצמה, מכיוון שמו"מ משותף מסרבל ומעכב את התהליך. אשמח לקבוע איתכם בהקדם ישיבות מו"מ נפרדות. סבורני שברצון טוב כנה ואמיתי נוכל לשבת יחד ולהסתדר ובכך לקדש שם שמים אמיתי שזהו רצון מרנן ורבנן גדולי ישראל, רבני העיר, ציבור תושבי העיר ונציגינו בכנסת ובממשלה".

בשלומי אמונים ובדגל מציינים בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי, "ש"ס מקבלת את ראשות העיר, המועצה הדתית, תיק הרווחה, תרבות תורנית כאשר יש להם רק 2 מנדטים. הליכוד ואגו"י שהם 5 מנדטים יחד מקבלים 2 סגנים ומ"מ עם תיקים מאוד משמעותיים .אלא שדגל התורה ושלו"א שכיום מונים 5 מנדטים וצפויים לגדול ל- 7, הם אמורים לקבלים תיקים בהתאם.

בכירי הסיעות אומרים, "זכותו של ראש העיר להגיד שהוא לא רוצה אותנו, נסיק את המסקנות ונפעל, רק שלא יתהדר בנוצות של רודף שלום ואיש של קונצנזוס.
שמוליק גרינברג משה אבוטבול בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד