י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פרשת הכובעים שנחשפה ב'בחדרי': שלב הקרדיטים

לאחר הסאגה שהובלה על ידי 'בחדרי חרדים' ולאחר הפתרון הנמצא, השר ארדן פירט לראשל"צ את המתווה שהוסכם • "בימי שישי ושבת יוכלו האסירים לנוע מגבעותיהם וחליפותיהם האישיות"

צילום: קובי גדעון, פלאש 90
צילום: קובי גדעון, פלאש 90



פרשת הכובעים בבתי הכלא שנחשפה ב'בחדרי חרדים' - שלב הקרדיטים. לאחר שבעקבות פנייתו של הרה"ר הראשל"צ הגר"י יוסף לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, גיבש האחרון פתרון יחד עם הגורמים המקצועיים, המאפשר לאסירים החרדים להתפלל עם מגבעת וחליפה, כעת שיגר השר מכתב לראשל"צ שבו הוא מפרט לפרטים את הכללים החדשים של חבישת מגבעות ולבישת חליפות בבתי הכלא.

במכתב ששלח השר ארדן אל הגר"י יוסף נכתב כי "בעקבות פניית כבוד הרב, נכנסתי לעובי הקורה ופניתי לנציבת בתי הסוהר במטרה למצוא פתרון לבעיה שכבודו העלה בפניי... אני שמח לבשר כי לאחר מחשבה מעמיקה והתייעצויות רבות, גובש פתרון המאזן בין כיבוד צרכי הדת הייחודים לבין צרכי הביטחון במתקני שירות בתי הסוהר".

בהמשך המכתב מפרט השר ארדן את התהליך ההדרגתי שבו השב"ס יאפשר תפילה עם מגבעות וחליפות של האסירים עד לרכישת "ערכות" ע"י השב"ס שבהם יוכלו המתפללים להשתמש.

"בשלב הראשון", מפרט השר ארדן, "בימי שישי ושבת יוכלו האסירים לנוע מגבעותיהם וחליפותיהם האישיות. באמצע השבוע יימצאו פרטים אלו בארון נעול בתוך בית הכנסת ויוצאו לצרכי התפילה בלבד. בהמשך, יירכשו ערכות שיסומנו ע"י שב"ס, ויחליפו את החליפות והמגבעות האישיות של האסירים להם הותרה הכנסת ציוד זה".

השר הדגיש כי מטרתם הסופית של שירות בתי הסוהר היא להגיע למצב בו נעשה שימוש רק בביגוד שנקנה ונבדק ע"י השב"ס.

בסיום מכתבו מציין השר כי הוא סבור ש"מדובר בפתרון מאוזן המאפשר לאסירים לקיים את מצוות אמונתם ואת חופש הפולחן שלהם."

בתגובה לפתרון המהיר ולמכתבו של השר הודה הרב הראשי לישראל הראש"ל הגר"י יוסף: "אני מודה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן שכמו תמיד שוב הוכיח שבכל הקשור למסורת ישראל הוא הראשון לסייע, ירבו כמותו".
שב''ס בית כלא אסירים מגבעות כובעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד