י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נתאחד בתפלה ונתברך בישועה: בהילולא דרבנו מרדכי

היערכות ותכונה רבה מורגשת בימים אלו לקראת יומא דהילולא השמיני של מורנו ורבנו הגאון המקובל רבי מרדכי אליהו זיע"א, שיחול בשבוע הבא. כאשר רבבות עמך בית ישראל יעלו להשתטח בהיכל ציונו הקדוש בהר המנוחות בירושלים (בסמיכות לציון מרן החיד"א), למעמד תפילת רבים וסיום הש"ס, אשר יתקיים בראשות ובהשתתפות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, אי"ה ביום חמישי ליל כ"ה בסיון (7.6.2018) בשעה 18:30

הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל. צילום: יוסי זמיר -פלאש 90
הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל. צילום: יוסי זמיר -פלאש 90



שבועות ארוכים שוקד צוות גדול על החלק הלוגיסטי של הכשרת השטח והכנתו לקליטת ההמונים, כשבמקביל יושבים אברכי המוסדות ושוקדים על תלמודם לקראת מעמד סיום הש"ס לכבוד נשמתו של רבנו. ובבתי המדרש שיסד הרב, "דרכי הוראה לרבנים", שוקדים במרץ על הכנה והוצאה לאור של עוד ספר מתורתו הרחבה אשר השאיר אחריו ברכה.

בימים אלו נשלמות ההכנות למעמד ההילולא תשע"ח. כאשר גדולי וחשובי הרבנים שליט"א הודיעו כי ישתתפו במעמד התפילה העוצמתי שכבר התפרסם ברחבי הארץ והעולם כולו כמסוגל מאד לישועות. אמנם לא הרבה זמן עבר מאז היום המר והנמהר יום שני כ"ה סיון התש"ע, היום בו נסתלק מרן הרב מרדכי אליהו זצ"ל לגנזי מרומים.

ואף על פי כן, יום פטירתו כבר הספיק להפוך לתאריך משמעותי לכל יהודי באשר הוא. כשב"ה מידי שנה מספר המשתתפים בהילולא הולך וגדל בצורה בלתי נתפסת. קהל המורכב מכל גווני הציבור, אברכים, ילדים, בעלי תשובה, דתיים ושאינם, הצועדים יחד לעבר המקום הקדוש בהר המנוחות, בשנה שעברה המשטרה לא עמדה בלחץ כשפקק ארוך השתרך סביב ההר ולכן השנה הופקו הלקחים והוסקו מסקנות משמעותיות שיבואו לידי ביטוי בשטח.

סיפורי מופת רבים קשורים בדמותו של רבנו, סיפורים אשר ממחישים יותר מכל את המאמר 'צדיק גוזר והקב"ה מקיים'. הרב בירך והתפלל, והקב"ה שמע ונענה לו. ופעמים הרבה שראינו בעינינו שהרב אפילו לא הספיק לברך, הרב גם לא האריך בתפילה, הרב אמר 'רק' פסוק, והחולים התרפאו. זהו מעמד שאסור להחמיץ, כי תפלה אצל רבנו שהיה מלומד בניסים ונפלאות, ובפרט ביום ההילולא, כחה יפה לזכות לשפע ישועה ורחמים, ואין ספק שרבנו עומד להם למליץ יושר. גדולים צדיקים במיתתן • יותר מבחייהן.

כאמור, מידי שנה מתכנס ציבור ענק בסמוך לציונו הקדוש למעמד תפלה וזעקה על הכלל והפרט, בראשות גדולי ישראל שליט"א, וקונטרס עם סדר התפילה יחולק לציבור, כשהתחושה היא שמי שהיה שם פעם אחת, כבר לא יוכל להחמיץ זאת לעולם, תחושת האחדות והדבקות ששוררים שם, אינם תופעה שרואים במקומות אחרים, חרדים לצד חרדלים, ספרדים כאשכנזים, דתיים וחילונים כולם נקבצים ובאים למעמד הגדול והנורא, סביב מקום קבורתו של רבנו, כשאת כולם אופפת תחושה עמוקה של "ויחן שם ישראל נגד ההר" - כאיש אחד בלב אחד.

כמו בכל שנה, כך גם השנה מלבד מעמד התפילה ומשא הקודש של גדולי ישראל יהיה במקום מעמד סיום הש"ס - כל התלמוד בבלי שנלמד בחודש האחרון ע"י האברכים במוסדות הרב לעילוי נשמתו.
גם מערך הלוגיסטיקה האמון על אהל הכנסת האורחים שיהיה במקום הקים אהל "הכנסת אורחים" ענק בו יוגשו עשרות אלפי ליטר של שתיה קרה וכיבוד עשיר, מאות קילו מאפים לתועלת הציבור הענק שיברך לכבוד הצדיק זצ"ל.

כשהשנה שחל יום ההילולא בליל שישי, יתקיים חידוש מרענן, ומהוועדה המארגנת נמסר כי מניסיון העבר אנשים רבים נשארים במקום העצרת ללימוד "משמר" מיוחד לעילוי נשמת הרב, ולכן גם עליהם חשבו בצוות ההפקה וסירי טשולנט וקוגל ענקיים יוכנו בעבורם.

במקום יהיה ניתן להשיג את כל ספרי הרב שנערכו מכתביו ומשיעוריו, בעמדות מיוחדות שהוקמו במקום, וכן גם עמדה מיוחדת שבה מוקרנים על גבי מסך ענק הסרטות נדירות מדברי קדשו המרטיטים של מרן זצ"ל. נציין כי הוסדרו מקומות מיוחדים לנשים הצדקניות שבאות לשפוך ליבם אצל הצדיק.

התחבורה למקום תתוגבר לאורך כל היום: תחבורה סדירה מבנייני האומה (תחנה מרכזית) בירושלים, קו 54, החל מהשעה 16:30 כל 10 דקות, לרחבה בהר המנוחות.
הרב מרדכי אליהו מרן הראשון לציון הילולא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד