י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

להיות אמא טריה: הצילו! איך עושים את זה?

גם אמהות מנוסות יכולות להתבלבל, קל וחומר אמהות טריות ולא משנה כמה ניסיון יש להן, נס שיש להן עם מי להתייעץ

צילום: חן ליאופולד/ פלאש 90
צילום: חן ליאופולד/ פלאש 90



היא אומנם לא צעירה בכלל, היא חוותה שנים ארוכות של בדידות ורווקות וכבר טיפלה בלא מעט אחיינים וילדים קטנים, עד שהיא הגיעה אל הרגע הזה, בו היא עומדת מותשת מול תינוק קטן, שהוא כל כולו שלה.

כשיהודה נולד, חוי אמו ידעה שהיא תהיה בסדר. ההתרגשות הגדולה לאחר הולדת התינוק שלו חיכתה יחד עם כל בני משפחתה הייתה עצומה. היא התחתנה לפני שנתיים כמעט, כשבאמתחתה טיפול בעשרות אחיינים ושעות ארוכות של בייביסיטר, וביומיים שאחרי הלידה גמלה בליבה ההחלטה, היא הולכת הביתה ולא לבית החלמה או לבית אמה.
 
בעלה קנה הכל, מוצצים, חיתולים, משחות החתלה, שידה מיוחדת, עגלה ואפילו בגד קטן כדי לצאת איתו מבית החולים. הם הגיעו הביתה, בעלה עדכן שהוא רץ להתפלל ערבית וכבר חוזר והיא רק חיכתה לרגע שהוא יבכה כדי שהיא תוכל להרגיע אותו. הילדון כאילו שמע את משאלת הלב של אמו והחל לבכות, בעצם, הוא ממש לא בכה, הוא החל לצרוח.
 
היא ניסתה לחשב מה צריך לעשות, הוא אכל לפני חצי שעה, הוציא אוויר לפני עשר דקות והוא לא רוצה מוצץ, האופציה היחידה שנשארה היא שהחיתול מציק לו. בגאווה היא הרימה את הקטנצ'יק הצווח והניחה אותו על השידה הנוצצת, אבל פתאום היא נבהלה מאוד.
 
היא לא ידעה מה לעשות. היא החליפה מאות חיתולים בחייה, אבל את החיתול היחיד הזה היא לא מצליחה להחליף. מה צריך להוציא, איזה בגד להוריד קודם ואיך להחזיר את התינוק המתוק שלה כדי שלא יפול ובמקביל להצליח להחליף.
 
חוי התיישבה על המיטה כשהיא בוכה בקול. היא ידעה שזה טיפשי והיא יודעת להחליף חיתולים ועל כן התביישה להתקשר לאמה ולבקש עזרה. היא לא האמינה שהיא עושה את הצעד הזה אבל היא נכנסה לאינטרנט וכתבה: "מדריך להחלפת חיתול לתינוק".

היא פחדה שלא תהיינה שום תוצאות כי איזו אמא חוץ ממנה צריכה מדריך להחלפת חיתול לילדה, אבל היא גילתה שהיא לא לבד. באתר של סופטקר היא מצאה מדריך להחלפת חיתולים. עוד לפני שהיא קראה את המדריך, היא נרגעה. היא גלתה שהיא לא לבד, הרי אם כתבו מדריך סימן שלא מעט אימהות נזקקות לו.

אחרי שנרגעה, היא התיישבה לקרוא את המדריך. למרות שהיא יודעת להחליף חיתולים, היא ביצעה את הפעולות על פי הסדר שבו הן נכתבו במדריך כשהוא צמוד אליה. היא החליטה להדפיס, לניילן ולתלות את המדריך ליד השידה כדי שתזכור תמיד שגם מנוסות לפעמים צריכות תזכורות.
 
למדריך ההחתלה
תינוק חיתול לידה סופט קייר החתלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד