י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הישיבה הספרדית נוסדה בבתי גדולי ישראל הליטאים

צוות ישיבת 'שפתי חיים' הספרדית מירושלים בראשות ראש הישיבה הגר"ש זעפרני עלו לבתי גדולי ישראל לקבל את ברכתם לרגל הקמת הישיבה • תיעוד

ראשי הישיבה בבית הגרי"ג אדלשטיין. צילום: שוקי לרר
ראשי הישיבה בבית הגרי"ג אדלשטיין. צילום: שוקי לרר



מעמד מיוחד התקיים במעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין: פתיחת הישיבה החדשה 'שפתי חיים', שעל ידי רשת מוסדות 'אור חדש', בראשות הגאון רבי שמעון ישראל.

במעמד נכחו צוות הישיבה החדש, בראשות ראש הישיבה הגר"ש זעפרני. הגרי"ג קיבל את הצוות בכבוד רב ובמשך כחצי שעה הדריך את ראשי הישיבה בכל הפרטים לקראת הקמת הישיבה, על סדר הלימוד הרצוי, כמות הדפים בכל שבוע, על ספרי המוסר והיחס שראוי לתת לכל בחור.

הגרי"ג הפתיע את ראשי הישיבה כשנשאל האם צריך לומר "סברות" בלימוד לבחורים בשיעורים כדי לחדד להם את המוח. "סברא אחת בשבוע", היתה התשובה, "לא צריך יותר מזה. צריך לדאוג שבחורי הישיבה יישבו וילמדו בחשק ועם הספק מתאים".

לאחר מכן הגיעו למעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, אשר קיבלם בחביבות רבה. במעמד שוחח הגר"ש זעפרני עם הגר"ח על הישיבה החדשה והציג את צוות הישיבה החדש, שבו כולם דואגים כיצד להצמיח בחורים יראי שמים ולומדי תורה. הגר"ש הוסיף וציין כי שם הישיבה הוא 'שפתי חיים', והנה כעת זוכים רבני הצוות לשמוע דברי אלוקים חיים משר התורה.

הגר"ח אף הורה לראש הישיבה ללמוד עם הבחורים את הספר 'חפץ חיים'. בחורי הישיבה עברו כולם להתברך וראו איך מיד שב ללימודו עוד תוך כדי שהם בחדר הומה מאנשים.

משם יצאו חברי צוות הישיבה יחד עם בחורי החמד למעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל ברחוב חזון איש 5, שם המתין להם הגאון רבי שרגא שטיינמן, ראש ישיבות ארחות תורה, אשר נשא דברי חיזוק בפני המשתתפים, ונתן הדרכות מהוראותיו של מרן ראש הישיבה זצ"ל לבחורי הישיבות לצעירים.

בחורי הישיבה והצוות התקבלו גם במעונו של ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי אשר מכיר את צוות הישיבה שנים רבות, וברכם שיצליחו בכל מעשי ידיהם, לאחר מכן ליוו בחורי הישיבה את הגרב"ד פוברסקי לישיבת פוניבז'.

בתום הביקור נכנס צוות הישיבה והבחורים למעונו של ראש ישיבת סלבודקה הגרמ"ה הירש שהיה כבר בדרכו למסע חיזוק בארה"ב, אבל קבל את בחורי הישיבה והצוות במאור פנים ואמר שיש להם זכות גדולה ללמוד את התורה מפי כאלה אשר שמם הולך לפניהם ושיזכו להוסיף חיילים לתורה.

צילום: שוקי לרר



























































שפתי חיים ישיבה הרב שלמה זעפרני גדולי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד