י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגרב"צ מוצפי בעד השאלים: "זורים חול בעיני הציבור"

סערת השאלים נמשכת • הגרב"צ מוצפי נדרש לסוגיה - וענה לשאלת אשה: "צריך להפסיק את ההסתה נגד אותן נשים. עד לפני 60 שנה כולן היו הולכות כך" • התשובה המלאה

הגרב"צ מוצפי. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
הגרב"צ מוצפי. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

המאבק סביב הנשים ההולכות עם שאלים, שהתעורר בעקבות הדיון באתר 'בחדרי חרדים', מגיע לפתחם של רבנים רבים, הנדרשים לחוות את דעתם בנושא הבוער.

בין הרבנים שנשאלו אודות המאבק בנשות הכת, ניתן למצוא גם את הגרב"צ מוצפי, שנשאל באתר האינטרנט שלו אודות הסוגיה: "שלום לכבוד הרב!", נכתב בשאלה. "רציתי להבין על הנושא של השאלים המדובר לאחרונה והפיצו ברבים שכאילו בד"ץ וגדולי הדור אסרו זאת, ורבים שואלים האם אנחנו צריכים להרחיקם ממחנינו?"

תשובתו המלאה מוגשת כאן במלואה: "עירבוב ענינים עשו כאן , אנשים אינטרסנטים יחד עם כלי תקשורת המכונים חרדים , וזורים חול בעיני הציבור. בד״ץ העדה החרדית שיושבים בו גדולי הדור הרבנים וייס ושטרנבוך שליט״א ענקים בתורה כולה, הוציאו פסק הלכה שאין בו דבר או חצי דבר ולא ריח של ביקורת על נושא לבוש השאלים, אדרבא , זה כמה שנים שפרסמו פסק הלכה המעודד את עטיפת השאל סביב גוף האשה כפי שנהגו כל הדורות.

"הפסק דיבר מפורשות על קבוצה מאוד מצומצמת בירושלים שהמציאו ובדו מנהגים משלהם , על נישואים נגד ההלכה, בגיל צעיר, ועוד דברים שלא ניתן להעלותם על הכתב, גם נמנעים מללדת בבתי חולים וגורמים סכנת חיים ליולדות וליולדים, גם מונעים מילדיהם טיפולים רפואיים, גם אינם שולחים את ילדיהם למסגרות חינוכיות, ועושים ככל העולה על רוחם, על אלה ואלה בלבד יצא קצפם של גדולי הדור אוהבי ישראל. על כיסוי הגוף בשאל איך נוכל לצאת נגד זה, בעוד שכל אמותינו הקדושות מכל ארצות המזרח עד לפני שישים שנה הלכו באופן זה?"

בהמשך מביא הרב שורה ארוכה של מקורות הלכתיים המתעסקים בנושא.

"אמר לי אדוני אבי ז״ל שהיה איש אלוקים קדוש מאוד וזכה לדעת כל תורת הקבלה על בוריה, שכל מה שזכה הוא בעבור קדושתה וצניעותה של אמו שהייתה יוצאת לרחוב עם גלימה ורדיד על ראשה ולא נראה ממנה אלא כפות ידיה ופניה בלבד. לא באתי הנה לומר שצריכים ללבוש מלבושים כאלה דווקא כולן, אלא לבקש להפסיק את ההסתה והשנאה מאלה המעטפות עצמן בשאל, אני לא בעד שיכסו את פניהן ולא זה הנדון המדובר.

"אלא באתי ולהתחנן בפני אלה ההולכות בבגדים צמודים וצרים ויש גם קצרים ומושכות את עיני האנשים ומביאות אותם שלא במודע לידי חטא . והן נודע מה שכתבו חז״ל שכל אשה ההולכת בצניעות תזכה שבניה יהיו גדולים בתורה וביראה .

"והאם בדור אשר כזה שבעוונותינו הרבים רבים וטובים נופלים ויוצאים מדרך הישרה, ואסונות נוראים פוקדים את בתי ישראל, תינוקות מתים בעריסותיהם, אמהות צעירות מסתלקות בחטף ומניחות יתומים ועוללים רכים, העל אלה לא נבכה ולא נעשה חשבון נפש? ואברך את כל הנשים הצנועות שיזכו לחיים טובים וארוכים ומתוקנים וישמחו בצאצאיהם כולם קדושים כולם ברורים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד