ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מרתק: הכתבה המשמיצה - והסוף המפתיע

סיפור ה'כתבה' - הממחיש את כוחו הגדול וגדלותו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל • מרגש

מיטתו של הרב בהלוויתו. צילום: קובי גדעון, פלאש 90
מיטתו של הרב בהלוויתו. צילום: קובי גדעון, פלאש 90



היה זה בשנות ה-90, סיפר י.ג - סופר מוכר בציבור החרדי. כשכתבתי בזמנו בעיתון יום השישי ובכתבה שפרסמתי היה נשמע לכאורה זלזול בכבודו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל.

אחד מבני ביתו של הרב הגיש נגדי תביעה בבית המשפט - ובמשפט חויבתי בפרסום התנצלות ובתשלום פיצויים של 50,000 שקלים. לאחר שערערתי ובקשתי, נדחה הערעור. הרגשתי והבנתי כי אין לי ברירה אחרת.

החלטתי פשוט לעלות למרן זצ"ל ולבקש את רחמיו. ספרתי לרב את השתלשלות הדברים ואת הקושי לשלם את הסכום הגדול שהושת עלי. הרב במבטו הנדיר ובחיוך שקט, הסביר לי כי הוא לא מקפיד עליי - אך אנשים כמוני אשר כח רב יוצא תחת ידם, צריכים להיזהר שבעתיים כשמתעסקים באנשים בכלל וברבנים בפרט.

בקשתי סליחה, והרב אמר לי: "מודה ועוזב ירוחם". "כבוד הרב", העזתי והוספתי. "מהיכן אשלם 50,000 שקלים?". לתדהמתי, פתח הרב מגירה בחדרו ושלף משם את הסכום במלואו. הגיש לי, ואמר: "אל תגלה לאף אחד, לך תשלם ונגמר הסיפור".

לאחר כמה ימים הגיע בן המשפחה לרב - וסיפר בהרגשת ניצחון כי העיתונאי שילם את חובו. הרב, לא אמר דבר.

כך חלפו עשרות שנים עד להסתלקותו של מרן זצ"ל. כשבאתי לנחם, הופתעתי כפליים מענוותנותו המיוחדת של הרב כשדברנו בינינו על אותו סיפור ישן ואף אחד מבני המשפחה לא ידע על חלקו של הרב בתשלום הכסף. אוי מי יתן לנו תמורתו.
עיתונאי הרב מרדכי אליהו פיצויים תביעת דיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד