י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שוחד בחירות: הוארך מעצרו של איש ש"ס לשעבר

בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרם של ראש עיריית חדרה צבי גנדלמן, וכן את מעצרו של איש עסקים מקומי שבעבר היה אחד מראשי סיעת ש"ס בעיר. השניים חשודים במעורבות בפרשות שוחד וחשדות נוספים

החשוד במעצרו ב-2011. צילום: יוסי זלינגר, פלאש 90
החשוד במעצרו ב-2011. צילום: יוסי זלינגר, פלאש 90



פרשת השחיתות בעיריית חדרה: בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרם של ראש עיריית חדרה צבי גנדלמן, וכן את מעצרו של איש עסקים מקומי שבעבר היה אחד מראשי סיעת ש"ס בעיר.

חוקרי המשטרה ביקשו להאריך בשמונה ימים את מעצרו של ראש עיריית חדרה צבי גנדלמן מסיעת יש עתיד, החשוד בשוחד, קבלת דבר במרמה וזיוף. בית המשפט האריך את מעצרו בשבעה ימים.

החשוד שמר בחקירה על זכות השתיקה ופרקליטו ציין כי "את אותה סאגה עשו לפני 5 שנים, רק ראש עיר אחר היה, זה הסתיים בלא כלום". מבחינת פרקליטו עו"ד מירון רוזנטל, זו כבר סיבה למה לשתוק בשלב זה. לשאלתו למה דווקרה 4 חודשים קודם לבחירות בוצעו המעצרים למרות שהחקירה מתנהלת מזה מספר חודשים, השיבה החוקרת "התזמון זה שיקולי החקירה".

המשטרה מייחסת לאיש העסקים עבירות של מתן שוחד בחירות, קבלת שוחד, תיווך לשוחד, קשירת קשר לפשע, שיבוש מהלכי חקירה ועבירות על החוק לאיסור הלבנת הון. השופט גיא אבנון ציין כי קבלת שוחד, להבדיל מקבלת טובת הנאה כנגד מתן שוחד, איננה מאוד חזקה מבחינה משפטית.

"היחידה החוקרת עושה את הכל כדי להשחיר את פניו של מרשי" אמר עורך הדין, "לפני 5 שנים עשו אותו דבר, הציגו דוח סודי ולא הוגש כתב אישום" וביקש לצמצם במידה ניכרת את ימי המעצר.

השופט ציין בדבריו כי עיון בחומר החקירה שהוא בהיקף ניכר, למעלה מ-100 מסמכים בחקירה הגולמית בלבד. "חומר החקירה מבסס חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו" אמר. "הן בעבירות שוחד, הן בקשירת קשר לפשע, כמו גם בעבירות של שיבוש מהלכי חקירה".

מעצרו של איש העסקים מש"ס הוארך בשבעה ימים, עד ליום ראשון הקרוב. השופט דחה את הבקשה לאסור את פרסום שמו, אך לבקש העו"ד ניתן עיכוב ביצוע עד למחר בשעה 12:00.

חשודה נוספת בפרשה, מזכירה של ראש העיר, בחשד למעורבות בפרשה. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה בשמונה ימים, והשופט אבנון האריך את מעצרה בשבוע.
פרשת שחיתות צבי גנדלמן חדרה טוהר המידות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד