י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרבי כינס אסיפה חשאית בגבעת שמואל: "ב"ה לא הפסיקו יום אחד את העבודות באתר הבנייה ואני נחוש זה ימשיך כך"

35 עסקנים בכירים בויז'ניץ נקראו מהרגע להרגע להשתתף באסיפה דחופה באולם בגבעת שמואל • המטרה: השלמת בניית המרכז העולמי של החסידות בלו"ז המתוכנן • 'בחדרי' חושף את הפרטים והתמליל המלא מהאסיפה הסודית של הרבי

הדמיית בית המדרש הגדול של חסידות ויז'ניץ
הדמיית בית המדרש הגדול של חסידות ויז'ניץ



שלושים וחמישה מהבכירים והעסקנים בחסידות ויז'ניץ הופתעו לקבל היום (שני) שיחה ממשב"ק הרבי מויז'ניץ, הרב יהושע קרויזר, שמבשר להם כי הרבי מזמין אותם לכינוס חירום סודי באולם בגבעת שמואל, לא הרחק מבני ברק.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי העסקנים שנבחרו להשתתף במפגש הסודי היו מכל הערים של החסידות כולל מארה"ב, לונדון, ובלגיה שם ישבו קבוצות, בחדרים, והיו מחוברים בשידור חי אל הכינוס בארץ.

כך, בלונדון האסיפה נערכה במשרדו של הנגיד לבית ויז'ניץ, ר' חיים משה פלדמן, שישב במשרד עם העסקנים והשתתף באסיפה בשידור חי.

הרבי מויז'ניץ, שהגיע בעצמו להשתתף באסיפה, סיפר לנוכחים במשך חצי שעה על הקושי שאותו הוא עובר עם הקמת הבנין הגדול והמפואר של חסידות ויז'ניץ ההולך ונבנה בשנתיים האחרונות.

לדברי הרבי: "עד עכשיו כבר סיימו לבנות חצי מכל הבניין הגדול 'בית ויז'ניץ', וכבר הושקעו למעלה מ 25 מליון דולר. כעת חייבים עוד 40 מליון דולר, ואני לא יודע מה לעשות ומאיפה לגבות את הסכומים העצומים".

הרבי סיפר שישב עם עסקנים בכירים בחסידות, אשר הציעו שמעכשיו יתחילו למכור את המקומות בבית המדרש הגדול והחדש, בסכומים שיתחילו מעשרת אלפים דולר והלאה בתשלומים של 15 שנה ובכך להכניס את כל הכסף, לצורך השלמת חצי השני של הבניין.

האדמו"ר התבטא בענווה: "סבי ה"אהבת ישראל" מויז'ניץ, שאני נקרא על שמו, הבטיח פעם שמי שירכוש מקום קבוע בבית מדרש הגדול, הוא יתפלל עליו כל פעם לפני התפילה".

"אני באמת קרוי על שמו של סבי זי"ע", אמר הרבי בגילוי לב, "אך איני ראוי, לעשות מה שהוא עשה, ולא מגיע לדרגותיו, אבל אני יכול להבטיח ולהתחייב, שכל מי שירכוש מקום בבית מדרש הגדול, אני גם יתפלל עליו קודם התפילה".



הרבי מויזניץ עם הנגיד לבית ויזניץ הרב חיים משה פלדמן. צילום: שוקי לררצילום: הרבי מויזניץ עם הנגיד לבית ויזניץ הרב חיים משה פלדמן. צילום: שוקי לרר
הרבי מויזניץ עם הנגיד לבית ויזניץ הרב חיים משה פלדמן. צילום: שוקי לרר


הרבי אף התבטא כמה וכמה פעמים במהלך האסיפה, שזה מפריע את מנוחתו, ומעיק עליו. "אני לא רגוע עד שאני יראה את הבניין גמור".

בנוסף סיפר הרבי שאי אפשר להסביר איך עד כה שולמו עשרות מליוני שקלים. "כמובן שזה הכל בזכות זקני האדמו"רים זי"ע, ובזה רואים סייעתא דשמיא עצומה".

לסיום ביקש הרבי מ-35 בכירי החסידות, שהם יהיו ה"שדרים" שלו מעכשיו, ללכת ולהעביר את דבריו אצל כל החסידים בכל העולם כולו.

הרבי הוסיף והסביר: "אני לא יכול להזמין אלי 4000 איש ביחד, לכן קראתי לכם שאתם תהיו השליחים שלי, להעביר את מה שמעיק עלי, ולהסביר בכל העולם כולו את דבר ה'".


חסידות ויזניץ בית ויזניץ בניין אסיפה חשאית 40 מיליון דולר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד