י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שמים סוף להתעללות! השר בוחן פתרון

האם סיפורי ההתעללות בילדים שנחשפים מפעם לפעם יניעו את משרד הרווחה לפעולה? דיווח בעיתון 'ישראל היום' מספר כי השר חיים כץ בוחן הצבת מצלמות אבטחה במעונות היום לטובת הילדים ורווחת ההורים

צילום: Pixabay
צילום: Pixabay צילום: pixabay



בשורה להורים: משרד הרווחה בוחן בחיוב הצבת מצלמות אבטחה במעונות היום בארץ. העיתון 'ישראל היום' דיווח הבוקר כי שר העבודה והרווחה חיים כץ הנחה את הגורמים המקצועיים במשרדו לבחון את ביצוע המהלך שישפיע על למעלה מ-105 אלף ילדים מתחת לגיל 3.

משרד הרווחה מעוניין בהתקנת המצלמות אך במשרד מעוניינים לעשות זאת בשיתוף פעולה עם המסגרות ועם ההורים ולא כהוראה או הנחתה.

בשנים האחרונות אירעו מספר מקרים של התעללות בילדים ואירועי אלימות קשים כלפי חסרי הישע ומטרתו של המהלך היא למנוע מקרים כאלה על ידי הרתעה ולאסוף את התמונות במקרים של התעללות שכזו כן למנוע סגירת תיקים שנפתחו למטפלות שהתעללו מחוסר ראיות.

"אנחנו מוכרחים להיות העיניים והפה של אלו שלא יכולים להגן על עצמם ולספר על הפגיעה. לצד עדכון חוק הפיקוח על מסגרות לגיל הרך, הנחיתי את גורמי המקצוע לבחון אפשרות להצבת מצלמות במעונות יום במטרה ליצור הרתעה שתרסן התנהגות פוגענית כלפי פעוטות", צוטט השר כ"ץ ב'ישראל היום'.

בעבר כבר עלה נושא הצבת המצלמות לדיון בכנסת והצעת חוק אותה הגישה חברת הכנסת ד"ר יפעת שאשא ביטון וצפויה לעלות ביום ראשון לדיון בוועדת השרים לחקיקה, מבקשת לחייב את כל המוסדות בהם שוהים חסרי ישע - מעונות יום וכן בתי אבות - בהתקנת מצלמות למניעת מקרי אלימות כמו אלה שנחשפים מפעם לפעם.

יש לציין כי מעונות רבים ברחבי הארץ בחרו להתקין מצלמות אבטחה ללא קשר להנחיות משרד הרווחה, אך מהלך כזה יחייב את כל המעונות לעמוד בסטנדרטים גבוהים של בטיחות גם מבחינה זו ויעניק להורים, שחלקם כבר חוששים לשלוח את הילדים למעון ועושים זאת בלית ברירה, רשת בטחון נוספת.
מצלמות אבטחה התעללות בילדים מעונות יום משרד הרווחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד