י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מלחמת חורמה: השיטה החדשה בחסידות לאכוף את הוראת הרבי

בויז'ניץ מעלים הילוך במאבקו של הרבי מאז החל להנהיג - נגד צילום תמונות, ובחתונה שנחוגה אמש בהיכל בית המדרש הגדול הבריקו כמה אברכים עם רעיון זול אך כנראה אפקטיבי, זאת לאחר מכתב ששיגר המשב"ק לכלי התקשורת: "הדבר הוא בנפשו"

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90



המלחמה נגד התמונות והמכשירים בחצר חסידות ויז'ניץ התעצמה ביתר שאת.

בחתונה שנערכה אמש (שלישי) בהיכל בית המדרש הגדול לנכדת האדמו"ר בבית המדרש של החסידות בבני ברק, העלו דרגה במאבק נגד התופעה - לעשות רצון צדיק.

מדובר בחתונה גדולה שנחוגה אמש לנכד האדמו"ר מקרעטשניף, בן לבנו הרה"צ רבי איתמר רוזנבוים רב דחסידי קרעטשניף בב"ב וחתן האדמו"ר מקוסוב ויז'ניץ, עם נכדת האדמו"ר מויזניץ, בת לחתנו הרה"ג רבי נפתלי צבי טייטלבוים בן הגה"צ רבי אפרים נחום טיילבוים אב"ד וואלאווע מארה"ב.

לפני כשבועיים, הנפיק המשב"ק הרב שאול גרינברגר מכתב לכל כלי התקשורת, במקור הוא מוען ל"כל כתבי העת", כי לאור בקשת האדמו"ר שאין לצלם בביתו ובבית המדרש הוא מבקש לא לצלם ולא לפרסם שום תמונה מבית המדרש כי הדבר הוא בנפשו.







כעת באירוע הראשון שנערך בתוך החסידות נתלו שלטי אזהרה בהבלטה - שאין לצלם. כדי לאכוף את הוראת הרבי, עלו החסידים על שיטה איך לסלק את המצלמות והמכשירים המאושרים ושאינם מהחתונה - בצורה מכובדת או שאינה מכובדת.

מעדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים', בחתונה עמדו אברכים בכל הצדדים של הגלריות כשהם מצוידים עם "לייזרים" המסנוורים באור אדום, וכך מי שהוציא מכשיר כלשהו וניסה לתעד, מיד סונוור באמצעות אותם הלייזרים מכל הכיוונים.

החסידים לא הבחינו לאיזה חוג או עדה או מאיזה צד בשמחה שייך המצלם, ועד שלא הכניס בחזרה לכיסו את המכשיר, לא הפסיקו לסנוורו.

כזכור, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', בטיש נעילת חג השבועות, נשא הרבי דברים חוצבים והזהיר שוב שלא לצלם אותו בשום צורה ואופן.

הרבי אף הורה לאסור על צלמי החצרות לתעד מעזרת הנשים; "זה לא צנוע" אמר.

האדמו"ר הוסיף ואמר כי גם אם מאן דהוא עבר על דבריו וצילם, הרי שהוא אוסר לפרסם את התמונות בכלי התקשורת.
חסידות ויזניץ לייזר מצלמות תמונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד