י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

היועמ"ש מנדלבליט: ייאסר על נשות הכותל להתפלל ברחבת הכותל

היועמ"ש אביחי מנדלבליט קבע כי נשות הכותל לא יורשו עוד להתפלל ככל הנשים ברחבת הכותל המערבי, אלא רק במתחם נפרד ומגודר שיקצו עבורן. מנדלבליט הבהיר כי אם נשות הכותל יפרו את ההוראה, הן יסתכנו בהרחקה מכל אזור הכותל המערבי

מנדלבליט. צילום: Tomer Neuberg/Flash90
מנדלבליט. צילום: Tomer Neuberg/Flash90



במסגרת המאבקים וההליכים המשפטיים בעניין תפילת נשים רפורמיות ברחבת הכותל המערבי, שהביאה ללא מעט אירועים חריגים במקום הקדוש, היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט קיבל החלטה משמעותית בנושא הטעון.

על פי הדיווח של קובי נחשוני ב-ynet, מנדלבליט קבע כי נשות הכותל לא יורשו עוד להתפלל ככל הנשים ברחבת הכותל המערבי, אלא רק במתחם נפרד ומגודר שיקצו עבורן. מנדלבליט, כך על פי הדיווח, הבהיר כי אם נשות הכותל יפרו את ההוראה, הן יסתכנו בהרחקה משריד בית המקדש, הכותל המערבי.

מידי ראש חודש, ישנם עימותים קבועים עם נשות הכותל המפרות פעם אחר פעם את ההוראות, גורמות למהומות ולעיתים אף למעצרים. הלשכה המשפטית במשרד לשירותי דת, כך נחשוני, הוציאה מכתבי אזהרה הן לנשות הכותל והן לנשים החרדיות המתנגדות להן, לקראת תפילת ראש חודש תמוז בשבוע הבא - בדבר החלטת היועץ המשפטי לממשלה.



במכתבים שנשלחו לגב' לזלי זקס מנכ"לית נשות הכותל ולעו"ד צפנת נורדמן, נכתב כי מתאפשרת לעת הזו תפילת נשים כדרכן של נשות הכותל בראשי חודשים ברחבת הכותל המערבי "במקום המיועד לכך, ללא ספרי תורה". על מנת לאפשר את התפילה, במקביל מימוש זכות התפילה של אחרים וכדי לשמור על הסדר הציבורי, הנחה הממונה על הכותל ורב המקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, בתיאום עם המשטרה על קביעת מתחם תפילה לצורך כך.

"נבקש להבהיר כי ככל שיינקטו פעולות בניגוד להוראות הממונה או בניגוד לתקנות השמירה על המקומות קדושים ליהודים, ובכלל זאת קיום תפילה שלא במתחם שיועד לכך ברחבה, ייאלץ הממונה על המקומות הקדושים להשתמש בסמכות ההרחקה הנתונה לו מכוח הדין ולהרחיק אדם שפעל כאמור מרחבת הכותל במועדים שיקבע".

במכתב ציינו עוד, כי הוראות אלה, נועדו לשמור על קדושתו של הכותל, להבטיח את מימוש זכות התפילה של כלל הציבור וכן להבטיח כי לא תהיה הפרה של האיסורים שבדין. מאחר וישנם מספר ארגוני נשים, הדגיש עו"ד חגי אברהמי, היועץ המשפטי במשרד לשירותי דת, כי "הנחייה זו תקפה כלפי כולי עלמא; כל גורם שיפעל בניגוד להוראות הממונה ובניגוד להסדרי התפילה ברחבת הכותל - יהיה חשוף להפעלת הסמכויות הנתונות לממונה מכוח הדין".
אביחי מנדלבליט נשות הכותל עזרת ישראל קביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד