י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כך זה נראה: כשהכולל הגדול בצפון חגג סיום הש"ס • תיעוד

ממלכת התורה בצפון: בכולל 'נר ישראל' שברכסים, הכולל הגדול ביותר בכל אזור הצפון, המונה מאות אברכים, חגגו את מעמד סיום הש"ס בהשתתפות אלפים • גלריה מרהיבה מהטקס רב הרושם

כך זה נראה: כשהכולל הגדול בצפון חגג סיום הש"ס • תיעוד



ברכסים חגגו היום מאות אברכי כולל 'נר ישראל' מעמד סיום הש"ס בהשתתפות אלפי בוגרי הכולל מכל הארץ שלמדו בעבר, וכן ידידי ושותפי הכולל, כמו גם תושבי רכסים שבאו להוקיר את רבנן ותלמידיהון.

בשיאו של המעמד הוקרנו על מסכי ענק במשך 10 דקות דברים נרגשים שנשא בעבר נשיא הכולל מיום היווסדו, המשגיח הגה"צ רבי דב יפה זצ"ל, שהתבטא על חשיבות הכולל ועל צורת הלימוד וההספק.

גולת הכותרת היתה בדברים שנשא המשגיח תקופה לפני הסתלקותו, אז אמר כי הכולל התחיל עם עשרה תלמידים וכיום מונה מאות אברכים, כשהוא מוסיף גם: "לא אתפלא כשיגיעו בקרוב לאלף אברכים".



את המשא המרכזי נשא המשגיח הגה"צ רבי דן סגל. לאחר מכן הוקרנו בפני המשתתפים הנפעמים דברי חיזוק משר התורה הגר"ח קנייבסקי ומראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין.

כמו כן השתתפו במעמד רבני ערים וראשי קהילות מכל אזור הצפון וכלל רבני רכסים. בסיום הש"ס ואמירת הקדיש כובד רבה של נשר, הגאון רבי טוביה בהריר, ממייסדי הכולל. במהלך האירוע הובא גם מכתבו של האדמו"ר מצאנז, שהוקרא על ידי בנו, שציין כי בכוונת אביו היה להשתתף במעמד ובעזה"י מתעתד לבוא לבקר בכולל בתקופה הקרובה.

טרם המעמד נכנסו ראשי הכולל, הרבנים הגאונים רבי מאיר דב מליק, רבי נחום צבי לובאן ורבי יוסף זלזניק, למעונם של גדולי ישראל, כשהם מעניקים למרנן ורבנן סט ספרים של חיבור הרי"ף עם רש"י על כל הש"ס, שיצא בהדפסה מיוחדת לקראת המעמד.

גדולי ישראל הביעו קורת רוח מרובה מצורת הלימוד בהבנה וידיעת התורה של עמלי התורה בכולל.

השמחה שלגומרה של תורה נמשכה עד השעות הקטנות, אז ביקש ראש הכולל, רבי נחום לובאן, מכל הציבור לומר יחד עם אברכי הכולל את תפילת 'נשמת כל חי'.

בסיום המעמד הוגשה תעודת הוקרה מיוחדת למנהל הכולל, רבי אברהם ציטרינבוים, על מסירותו המופלאה, יחד עם חברי ההנהלה ר' ישי בבי, ר' משה וכסלר ור' חיים ליכט.

























































































רכסים כולל נר ישראל אברכים סיום השס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד