ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"לא האמנתי - אין סיכוי שמטפלת הרגה ילד"

ש' היא מטפלת במעון באחת הערים החרדיות ברחבי הארץ • כאם לילד במעון וכמטפלת היא מספרת על הזעזוע העמוק שעורר בה מותה של יסמין וינטה וטוענת: "כשאין יראת שמים, הכל יכול לקרות"

צילום: Pixabay
צילום: Pixabay



מותה של יסמין וינטה מפתח תקווה גרם לזעזוע עמוק גם אצל המטפלות במעונות. ש' היא מטפלת במעון באחת הערים החרדיות והיא מספרת ל'לובי נשי' ב'בחדרי חרדים' שכששמעה על המקרה היא הזדעזעה לחלוטין: "זה מזעזע לחלוטין. ממש ממש מזעזע. ואני אומרת את זה כמטפלת וכאמא לילד במעון".

"שמעתי כבר אתמול על המקרה ואמרתי לעצמי שאין סיכוי שמטפלת הרגה ילד, איך היא יכולה להרוג נשמה טהורה כל כך? אולי היא רק שמה עליה את השמיכה אחרי שהיא מתה. קראתי הבוקר את הכתבה ופשוט לא הצלחתי להאמין למראה עיניי, המטפלת באמת באמת הרגה את הילדה!", תיארה ש' את הרגשתה.

"אני לא מבינה איך זה יכול היה לקרות, איפה מי שהיה צריך לשבת מול מצלמות האבטחה בזמן אמת? איפה הגננת של הכיתה או העובדות הנוספות שעבדו שם?", מעלה ש' תהיות ביחס להתנהלות הגן ברגעי האירוע הקשה.

ש' חושבת כי הפתרון המידי והראשוני צריך להיות איסור על שימוש בפלאפונים בזמן העבודה לחצני מצוקה בכל כיתות המעון: " בתור התחלה אני חושבת שצריך להתקין בכל כיתה לחצן מצוקה ולקחת למטפלות את הפלאפונים. עדיף לטובת הילדים שלא יהיה פלאפונים, אם יש שיחה דחופה שהמנהלת תקרא למטפלת. תמיד המקרים האלה קורים כשיש פלאפונים".

"זה פחד אלוקים להיות מטפלת. אני עושה מה שצריך ומה שנכון, אבל אני לא רוצה שאם יקרה משהו חלילה, יאשימו אותי ולכן מקרים כאלה גורמים לי כמטפלת להיות הרבה יותר זהירה. אנחנו אקסטרה זהירות ביומיום אבל מקרים כאלה רק מעוררים אותנו להיזהר עוד יותר".

"להיות מטפלת זה לא צחוק", מסבירה ש', "מי שאין לה לב ונשמה לא יכולה לעבוד בכזה מקום. אהבה היא שפה בינלאומית ואפילו שאנחנו לא תמיד מבינים את התינוקות וזה מתסכל, עדיין יש לנו את שפת הלב".

"ואחרי הכל ולפני הכל, חשוב לי להדגיש", מסכמת ש', "שאני ממש יכולה לראות את זה - כשאין יראת שמים, הכל יכול לקרות".
יסמין וינטה מטפלת מעון גן מטפלת חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד