ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

הימים שאחרי: מה חושבות האמהות ששולחות למעון

למרות החששות, רוב הנשים נאלצו לצאת לעבוד ביום חמישי בבוקר, ולשלוח את הילד או הילדה למעון. האם הן סומכות על המטפלות או ששולחות וחוששות? סקר 'לובי נשי' עם התוצאות

צילום: Pixabay
צילום: Pixabay



עם הולדתו של תינוק נולדת אצל כל אמא תחושת האחריות לשלומו. היא דואגת לו שיאכל טוב, שישן טוב ושהדמויות המטפלות בו תהיינה טובות, חמות ובעיקר אחראיות. בימים האחרונים התערערה תחושת הביטחון בדמויות המטפלות עם הודעת המשטרה המספרת על מטפלת שבזמן בו הייתה ילדה קטנה באחריותה, הילדה הקטנה מצאה את מותה.

הסערה שהתעוררה בעקבות חשיפת נסיבות מותה של יסמין וינטה הקטנה עוררה ברחוב וברשת חרדה גדולה. אמהות רבות נאלצו לבחון האם הן סומכות על המטפלות של הילדים שלהן והאם הן יכולות בביטחון מוחלט להפקיד את האוצר הקטן שלהן בידיה של הגננת.

"אני חייבת לבחור בין שתי האופציות: האם להישאר בבית ולסכן את העבודה שלי או לשלוח את הבן שלי למעון ולהרגיש שאני מסכנת את הילד שלי". סיפרה ל'לובי נשי' בתיה, אמא מפתח תקווה.

"אני יודעת שרוב המטפלות טובות", הוסיפה בתיה, "גם על המטפלת של הבן שלי סמכתי עד שבוע שעבר, אבל מותה של יסמין זעזע אותי", היא אמרה.

סקר 'לובי נשי' ב'בחדרי חרדים' בדק האם כל האמהות אכן איבדו את אמונן במטפלות ובגננות של הילדים שלהן בעקבות מותה של יסמין וינטה ונראה כי התוצאה ברורה.

46 אחוזים מהעונות לסקר אמרו כי הן ממשיכות לסמוך על המטפלות של הילדים שלהן במאת האחוזים. יחד עם זאת 42 אחוזים מהעונות טענו כי הן סומכות בדרך כלל על המטפלות של הילדים שלהן אך מקרים כמו זה שנחשף בשבוע שעבר מערער משמעותית את האמון הזה.

12 אחוזים טענו כי הן לא סומכות כלל על המטפלות של הילדים ולשאלה מדוע הן בכל זאת שולחות את הילדים למעון אם הן לא סומכות, השיבה אחת העונות כי היא שולחת מחוסר ברירה ונאלצת לסמוך על אמצעי הפיקוח המינימליים: "אני חייבת לעבוד בבקרים ולא יכולה להישאר עם הילד בבית. אני שולחת אותו מדי בוקר ובוחנת את המצלמות בכיתה, באה לביקורי פתע ובעיקר מתפללת חזק שטוב לו".
יסמין וינטה מעון גן מטפלת סקר יומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד