י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אם הרב שך היה חי - הרב לייבל לא היה יכול לצאת לרחוב החרדי

על רקע הסערה סביב מאמר 'יתד נאמן' מיום שישי האחרון בעניין 'אחוות תורה', טוען פרשן ערוץ 10 לענייני חרדים, אבישי בן חיים, כי אם מרן הרב שך היה חי כיום - היה גורם לכך שהרב לייבל לא היה יכול לצאת לרחוב החרדי

מרן הרב שך זצ"ל. צילום: שוקי לרר
מרן הרב שך זצ"ל. צילום: שוקי לרר צילום: שוקי לרר



הרשתות החברתיות גועשות ורועשות עד לרגע זה סביב פולמוס הקמת מסגרות הלימוד לחרדים העובדים, והמאמר שפרסם העיתון 'יתד נאמן' על ארגון 'אחוות תורה' של הרב דוד לייבל, הרוצה להכיר בלומדים כסוג א' כמו כל אברך רגיל.

מי שהתייחס לכך היום הוא הפרשן לענייני חרדים של ערוץ 10, אבישי בן חיים, שכתב בפייסבוק את הטקסט הבא: "אם הרב שך היה בחיים, הוא היה נכנס היום לישיבת פוניבז', נעמד לפני ארון הקודש המוזהב ואומר בקול רועד דברים מבעירי אהבת חווית לימוד התורה של 'פאנאטיקער' כלשונו".

לדברי בן חיים: "דברים, שאחריהם הרב המהפכן להדהים הרב דוד לייבל, לא היה יכול יותר לצאת לרחוב החרדי".

בן חיים, כמי שסיקר את מרן הרב שך רבות בשנים, אף עשה ד"ר על ספריו והוציא לאור עליו את הספר "איש ההשקפה".

כזכור, בערב שבת פרסם 'יתד נאמן' מאמר מערכת, בעקבות כינוס שערך הרב לייבל. המאמר טען כי אסור להפוך את קבוצת החרדים העובדים הלומדים למפלגה.

כותב המאמר התייחס לציבור העובד הקובע עיתים לתורה, וטען כי "מדובר ברבים שהינם חלק מהיהדות הנאמנה, כי מי שמקבל את מרותם של מרנן ורבנן עיני העדה שליט”א, במעשיו ולא בתאוריה, הוא חלק בלתי נפרד מהיהדות הנאמנה".

"כאשר הכפיפות וה"ככל אשר יורוך" שלהם נותרו במלוא תוקפם, הם בעלי דרכון ואזרחות של הצבור החרדי. מי שלא שינה את שמו, את לבושו ואת שפתו, מי שמנהל את משפחתו ומחנכה על פי דעת תורה, הוא בשר מבשרה של היהדות החרדית, אף אם נאלץ לדאבונו לעזוב את מקור חיותו של העם כדי לעסוק לפרנסתו. מעידים עליו התמרורים שהציב על אם דרך חייו – מה הוא רוצה שילדיו יהיו ובאיזו דרך הוא מוליכם, היכן הוא ה”עצור” שלו והיכן תמרורי האזהרה!", נכתב שם.
הרב שך אבישי בן חיים הרב דוד לייבל אחוות תורה חרדים העובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד