י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חשד: הונאה של עשרות מיליוני שקלים ממשרד הביטחון וצה"ל

במהלך החקירה נחשף לכאורה שיתוף פעולה בין בכיר במשרד הביטחון, לבין קבלנים. החשודים, כי הוציאו על פי החשד במרמה עשרות מיליוני שקלים מהצבא לאורך שנים, על ידי דרישות תשלום עבור עבודות שלא בוצעו או בוצעו בחלקן

משרד הביטחון בקריה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
משרד הביטחון בקריה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90 צילום: נתי שוחט, פלאש 90



במסגרת מיקוד האכיפה כנגד תופעות פשיעה ועבירות הנוגעות לטוהר המידות בהתייחס לשימוש בכספי ציבור, מתנהלת פרשייה בממשק בין משרד הבטחון ובין קבלני ביצוע.

עניינה של הפרשה, חשד להוצאה במרמה של עשרות מיליוני שקלים ממשרד הביטחון וצה"ל על ידי בכיר במשרד הביטחון וקבלנים המבצעים עבודות תשתית בצה"ל ובמשרד הביטחון.

בשעות הבוקר (שני) נעצר חשוד אחד לחקירה באזהרה ועוכבו 3 נוספים וזאת נוכח ראיות אשר העלו חשדות לכאורה כל אחד על פי חלקו במעורבות בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים וכן עבירות נוספות.

מדובר בחקירה המנוהלת על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, בשיתוף המלמ"ב ומתמקדת כאמור, בעבירות הנוגעות למרמה וטוהר המידות.

במהלך החקירה נחשף לכאורה שיתוף פעולה בין בכיר במשרד הביטחון, לבין קבלנים. החשודים, הוציאו על פי החשד במרמה עשרות מיליוני שקלים מהצבא לאורך שנים, על ידי דרישות תשלום עבור עבודות שלא בוצעו או בוצעו בחלקן.

עוד עלה על פי החשד, כי הבכיר דיווח על היקפי עבודה לא כפי שבוצע בפועל על מנת להגדיל את רווחיהם של הקבלנים, תוך שהוא מסתיר ממשרד הביטחון את היקף העבודות שבוצעו או את סוג הפעילות וכמות המוצרים שנופקו בפועל.
הונאה משרד הביטחון טוהר המידות מרמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד