י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דיל גפני-טיבי מתהדק: החרדים בולמים את יוזמת פירוק הרשימה הערבית

לקראת תיקון חוק הגיוס - מתהדק הדיל הערבי-חרדי. יוזמה של ח"כ יואב קיש שעשויה להביא לפירוק הרשימה המשותפת - נבלמה ע"י חה"כ יעקב אשר • בנוסף, מחר יעלה חוק המואזין לדיון בוועדת החוקה, והנציגים החרדים מתכוונים להתנגד לו

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לקראת ההצבעות על חוק הגיוס בשבועות הקרובים, דיל טיבי - גפני מתהדק: יוזמה של חה"כ יואב קיש (הליכוד) נגד הרשימה המשותפת נבלמה ע"י הח"כים החרדים. מחר יתקיים דיון נוסף בחוק המואזין, שייבלם גם כן ע"י חברי הכנסת החרדים.

היום (שני) עלתה לדיון בוועדת הפנים יוזמה של יו"ר הוועדה חה"כ יואב קיש שעשויה לפרק את הרשימה המשותפת בבחירות הבאות. ע"פ ההצעה, רשימה שתכלול שלוש מפלגות או יותר תקבל מימון רק עבור שתי מפלגות. זאת במטרה לפגוע ב'רשימה המשותפת' שמורכבת כיום מצירוף של חד"ש, רע"ם, תע"ל ובל"ד. מדובר בתיקון לחוק מימון המפלגות לקראת קריאה שנייה ושלישית בוועדה.




אלא שההצעה לא עלתה להצבעה מאחר וחבר הוועדה חה"כ יעקב אשר הודיע כי יתנגד למהלך.

כחלק מהדיל, מחר תעלה ועדת החוקה את חוק המואזין לדיון הכנה לקראת הצבעה על החוק בקריאה ראשונה, והחרדים מתכוונים להתנגד לחוק.

הדבר קורה במסגרת הדיל בין ח"כ גפני וח"כ טיבי, שנחשף ב'בחדרי חרדים' הדיל שיזמו יו"ר דגל התורה וחה"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת). כעת כאמור, לקראת דיוני חוק הגיוס שיעלה בקרוב להצבעות בכנסת, החרדים מקיימים את חלקם בדיל, וחברי הכנסת החרדים צפויים להתנגד ליוזמתו של קיש וכן ליוזמתו של חה"כ מוטי יוגב היוזם את חוק המואזין. ומקווים כי בתמורה יסייעו הח"כים הערבים בחוק הגיוס למען הסדרת מעמדם של בני הישיבות.
יואב קיש אחמד טיבי משה גפני יעקב אשר חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד