י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לאחר חודש: ייסגר המעון בו נרצחה התינוקת

משרד הרווחה יסגור את המעון בו עבדה המטפלת החשודה במותה של התינוקת יסמין וינטה המשרד שוקל גם את סגירתו של מעון סמוך, המנוהל על ידי אותה אחראית

צילום: Pixabay
צילום: Pixabay



משרד הרווחה יוציא צו סגירה למעון בו נפטרה התינוקת יסמין וינטה, כך פורסם ב'הארץ'. משרד העבודה והרווחה, האחראי על מעונות היום והמשפחתונים, צפוי לסגור את המעון "מאשה והדוב" בו שהתה יסמין ובו עבדה הסייעת המואשמת בהריגה - אינה סקיבנקו.

במקביל, משרד הרווחה שוקל לסגור מסגרת נוספת ששייכת לאותה מנהלת גם כן.

לידי 'הארץ' הגיעו דו"ח פנימי של הצוות של משרד העבודה והרווחה שחקר את המקרה ובו נכתב: "בנסיבות המקרה - נבקש להוציא צו סגירה לשתי המסגרות בשים לב למחדלים הרבים אשר הובילו למקרה הנורא הזה (השארת מטפלת אחת בלבד עם הילדים)"

בדו"ח נמצא כי: "אף אחת מהמטפלות בילדים לא היו בעלות הכשרה או עברו הדרכה חינוכית... הדרכה חינוכית והכשרה של הצוות, יכלו למנוע את המקרה".

הדו"ח מפרט את נוכחות אנשי הצוות במעון וטוען כי במעון בו שהתה יסמין היו שתי מטפלות שתחת השגחתן היו 15 ילדים וכי אף אחת מהמטפלות לא עברה הכשרה מקצועית.

משרד הרווחה יכול להפעיל את סמכותו לסגור גם מעונות פרטיים שאינם עומדים תחת השגחתו, אלא מתוקף הסמכות לפעול כנגד מעונות בהם מסכנים חיי ילדים. העילה הרשמית בשלה יסגור המשרד את המעונות בפתח תקווה, היא אי הדרכה של הצוות שעלולה להיות מסוכנת לחיי הילדים.

כזכור, בשבוע שעבר נחשפו פרטי מותה של התינוקת יסמין וינטה. החשודה בהריגתה היא הסייעת, שהייתה לבד בכיתה באותו הזמן וצולמה כשהיא מכסה פניה של יסמין, מטיחה אותה אל המזרון ומונעת ממנה לנשום.
מעון משרד הרווחה יסמין וינטה מטפלת התעללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד