י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הפלג: הנציגים מקריבים בחורים עבור תקציבים

בפלג הירושלמי התייחסו לתזכיר חוק הגיוס החדש שפורסם הערב, והשתלחו במפלגות החרדיות, שלדבריהם מתעניינות רק בתקציבים - ולא בדאגה לעולם התורה מול גזירת הגיוס • בהודעה נאמר גם כי דרך הפעולה למלחמה בחוק תיקבע על ידי גדולי התורה, שהתזכיר יוצג בפניהם על ידי עסקני הפלג

הפגנה בעבר של הפלג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנה בעבר של הפלג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בעוד המפלגות החרדיות מנפקות הצהרות חריפות מול חוק הגיוס החדש, בפלג הירושלמי פרסמו הערב הודעה לוחמנית, המשתלחת בח"כי ש"ס ו'יהדות התורה'. זאת, לצד הכרזה כי את אופן התגובה לחוק יקבעו בקרוב גדולי התורה המזוהים עם הפלג, לאחר שתזכיר החוק יוצג בפניהם על ידי 'הועדה להצלת עולם התורה'.

"עולם התורה מציין הערב את תחילתו של פרק נוסף במאבק העיקש נגד גזירת השמד הרוחני שמטילים עליו גורמי השלטון. הללו בחנו היטב את רפיסות רוחה של הנציגות החרדית בכנסת, אל מול גזירת היעדים והמכסות שהפילה חללים רבים מתוך היכלי עולם התורה, כשהללו עודדו והמריצו באופן רשמי את חורבן היהדות", נכתב בהודעה.

"זעקות השבר שנשמעים הערב מפיהם של הנציגים החרדים הם על תקציבים וכספים, ומילה לא על גורלם האכזר של אלפי בחורי החמד שיאלצו לשמש כבשר תותחים ולהתגייס רח"ל לצבא השמד, כתמורה וכקרבן עבור המשך קיומם של הישיבות - חבריהם ואחיהם לספסל הישיבה", הוסיפו בועדה, המופקדת בפלג על נושא הגיוס וההפגנות.

"רבני הוועדה להצלת עולם התורה ייכנסו למעונם של גדולי התורה, ויציגו בפניהם את תזכיר החוק ההרסני שמטרתו חורבן עולם התורה באופן המוצהר, וישמעו מהם את דבר המערכה - כדת מה לעשות, וכיצד לפעול נוכח פני הגזירות החדשות המשמשות ובאות נגד כלל עולם התורה בארץ ישראל".
הפלג חוק הגיוס המפלגות החרדיות הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד