י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פרוש תוקף את חוק הגיוס: "אסור לנו להסכים עם המתווה החדש"

ב'המבשר' עיתון הבית של סגן שר החינוך אשר בקי בפרטי חוקי הגיוס הקודמים, מביאים הבוקר את תגובתו לתזכיר חוק הגיוס שגיבש משרד הביטחון ומלין בין היתר על כך ש"מתווה החוק שהוצג אתמול ע"י שר הבטחון הוכן ללא מעורבות של הנציגות החרדית מטעם יהדות התורה"

מאיר פרוש. צילום: פלאש 90
מאיר פרוש. צילום: פלאש 90



לקראת משבר פוליטי חריף, בסיעות החרדיות מגיבים לתזכיר החוק שפורסם ומציגים את הבעיות השונות בחוק.

הבוקר (שלישי) מפרסם עיתון 'המבשר' את תגובתו של סגן שר החינוך מאיר פרוש, אשר בקי בפרטי החוקים הקודמים והיה מעורב גם במגעים בתזכיר הנוכחי.

"אסור להסכים עם חוק ששולל את הסמכות למתן דיחוי לכל מספר של בני ישיבות", לדבריו, "מדיניות הממשלה הזו כפי שנקבעה בראשית דרכה כללה התחייבות שלא יהיו מכסות של תלמידי ישיבות".

פרוש תוקף את תזכיר החוק ואומר כי, "מתווה החוק שהוצג אתמול ע"י שר הבטחון הוכן ללא מעורבות של הנציגות החרדית מטעם יהדות התורה, וההמלצות כפי שפורסמו מגלות שהן כוללות נוסח ששולל את הסמכות משר הבטחון למתן דיחוי לבני ישיבות משירות צבאי כאשר לא עמדו ביעדים".

פרוש הוסיף, "כתוצאה ממסקנה זו אסור לנו להסכים עם המתווה החדש, שמשנה מוסכמה מושרשת ויסודית שלאורך עשרות שנים, הצבא איפשר לכל לומדי התורה שתורתם אומנותם לקבל דיחוי משירות צבאי".

"יתרה מכך", אומר סגן השר פרוש, "לפני כינון הממשלה קבע ראה"מ נתניהו את המדיניות של הממשלה בדברים ברורים שאין להם משמעות לשתי פנים, כאשר במרכז דבריו בחר נתניהו לקבוע שאין ולא יהיו מכסות וכי כל לומד תורה יקבל את הדיחוי".

סגן שר החינוך ציין בדבריו כי המתווה החדש שמשתרע על 21 עמודים כולל הרבה פרטים חדשים. שלדבריו, "יש להתעמק בהן וללמוד מהן את ההשלכות העתידיות לגבי המשך הסדר מעמדן של בני הישיבות ורק לאחר שיובררו כל הפרטים נוכל להציג את המכלול לפני מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות שליט"א שהם יורו לנו את הדרך אשר נלך בה".
חוק הגיוס מאיר פרוש משבר קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד