י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

העולם עצר את נשימתו: טראמפ וקים לחצו ידיים

הפסגה ההיסטורית יצאה לדרך • דונלד טראמפ נפגש בארבע עיניים עם קים ג'ונג און, לדבריו הפגישה הייתה חיובית: "יש לנו מערכת יחסים מעולה" • קים הוסיף: "התגברנו על כל המכשולים" • דרום קוריאה: "מקווים שהפגישה תפתח עידן חדש של שלום"

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



לאחר ימים של אי וודאות, הפסגה ההיסטורית יצאה לדרך. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ורודן צפון קוריאה קים ג'ונג און, שמו את האיומים והנאצות ההדדיות בצד, ונפגשו במלון בסינגפור.

בסיום החלק הראשון של הפגישה ההיסטורית, טראמפ נשאל על ההתקדמות בין הצדדים והוא השיב בחיוב, "טוב מאוד, יש לנו מערכת יחסים מעולה", לדבריו של הנשיא האמריקאי: "אנחנו פותרים בעיות שאי אפשר היה בעבר לפתור".

לדבריו של טראמפ, קודם לכן, הוא מקווה שתהיה הצלחה גדולה בפסגה ההיסטורית. קים עצמו אמר לעיתונאים בקוריאנית כי ההגעה למקום לא הייתה קלה כלל, ומי שהיווה מכשול מרכזי עד כה, הן הדעות הקדומות ומנהגי העבר, לדבריו, "אחרי כל העבר, והמכשולים הרבים - זה הצליח, והנה אנחנו נמצאים כאן, התגברנו על כל המכשולים", עוד הוסיף הרודן: "אנשים בטוחים שהם צופים בסרט מדע בדיוני".

המפגש הראשון בפסגה, החל ב- 4 עיניים, כשרק מתורגמנים הצטרפו אל הנשיא והרודן. לאחר כ-40 דקות, הצטרפו לדיונים גם עוזריהם הקרובים של המנהיגים.

כעת, טראמפ וקים נפגשים לארוחת צהרים, ובשעה 11:00 בבוקר - שעון ישראל, טראמפ צפוי להופיע מול התקשורת שצמאה לכותרות. בשעה 14:00 - שעון ישראל, טראמפ ימריא חזרה לארה"ב.

ברקע, נשיא דרום קוריאה מון ג'יאה אין בירך על הפסגה ההיסטורית ופגישת המנהיגים ואמר כי הוא מקווה, שהפגישה תפתח עידן חדש של פירוק מוחלט מנשק גרעיני, שלום ויחסים חדשים בחצי האי הקוריאני.
סינגפור דונלד טראמפ קים ג'ונג און צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד