י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

זקני הישיבה הופתעו: המהלך החדש של ראש הישיבה בסוגיא

השיעור כללי שמסר אמש ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין, חרג מן הכלל. הנושא והמהלך החדש שהשמיע בפני מאות שומעי לקחו, הפכו לשיחת היום בישיבה

הגרי"ג אדלשטיין בשיעור כללי בפוניבז'. צילום: בעריש פילמר
הגרי"ג אדלשטיין בשיעור כללי בפוניבז'. צילום: בעריש פילמר



מידי יום שני מוסר ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, את השיעור הכללי בהיכל חדר השיעורים הכלליים בגבעת ישיבת פוניבז', המקום שם היה מוסר מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל את השיעור.

מבוגרים לצד צורבים צעירים שומעים את השיעור מראש הישיבה ולהט של ויכוחים וריתחא דאורייתא ממלא את החדר הגדול והמבואות ומרפסת הישיבה, שם מצטופפים התלמידים ושומעים את השיעור ברמקול מוגבר.

אתמול בערב לאחר השיעור שחו זקני התלמידים כי ראש הישיבה מסר שיעור כללי על מהלך חדש בכל הסוגיה דבר שהפתיע מאוד.

כידוע, בהיכלי הישיבות מפורסם כי ראשי הישיבות וכן זקני ראשי הישיבות ממרומי גילם מוסרים את השיעור הכללי על בסיס השיעורים שמסרו במחזורי הלימוד, שנלמדו בישיבה רבות בשנים ומוסיפים הערות ונופך על העבר.

אך בשיעור כללי האחרון, שכולו היה ריחתא דאורייתא בסוגיא 'אין אדם משים עצמו רשע' במסכת סנהדרין, מסר ראש הישיבה מהלך חדש, המאיר את כל הסוגיה בצורה שונה. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

זקני התלמידים המשתתפים בשיעור שחו בפני התלמידים הצעירים את הנושא והדבר היה לשיחת היום בקרב תלמידי ואברכי הישיבה על המהלך החדש בסוגיה.

יצויין כי למרות עול ההנהגה הציבורית של ראש הישיבה, הוא מוסר מידי יום, שיעור יומי וזאת מלבד השיעור הכללי הנמסר אחת לשבוע ביום שני.

הגרי"ג אמש בשיעור כללי בישיבה (באדיבות המצלם)





















הרב גרשון אדלשטיין ישיבת פוניבז שיעור כללי מהלך חדש סוגיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד