י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סוף למצוקת התקנים: גם להורה חרדי יש זכות לבחירה חופשית

הקרב שניהלו ההורים על כל מקום פנוי בהוסטלים החרדים • נגמר משרד הרווחה קבע: להורים יש זכות לבחור את העמותה שנראית להם הטובה והמתאימה ביותר • יש רווחה

סוף למצוקת התקנים:  גם להורה חרדי יש זכות לבחירה חופשית



בשורה להורי ילדים מיוחדים: אם עד לא מזמן, הורים שלהם בן בוגר בעל מוגבלויות, נאלצו לנהל קרב עיקש על כל מקום פנוי בהוסטלים של העמותות החרדיות - השינוי החיובי במדיניות משרד הרווחה עושה סוף לסאגה. לא עוד סך מכסות ייעודי לכל עמותה, אלא הכל ייקבע לפי סך הנרשמים. יותר נרשמים - יותר דירות. חסל סדר מאבקי פרוטקציות.

מיותר לציין כי המדיניות החדשה תוביל ממילא לתחרות חיובית בין העמותות המפעילות. הרי הדירות יילכו וייפתחו ככל שהעמותה תדע לשכנע את ההורים כי היא זו שתעניק לילדיהם את השירות המקצועי ביותר.

"הכח עובר לידי ההורים וזהו בהחלט שינוי מבורך", אומר לנו אבא לילדה הסובלת מאוטיזם קל שרק בזכות ביטול הגבלת התקנים נענה בחיוב מצד העמותה החרדית אחריה הוא רודף כבר תקופה ארוכה. "אני לא התפשרתי", הוא מסביר, "כל עוד לא מצאתי דירה שבעיניי מתאימה לילדה שלי - העדפתי להשאיר אותה בבית, למרות הקושי".

עד לשינוי החיובי החדש כל העמותות קיבלו סך תקנים ייעודי, כשהעמותות שידעו להפעיל דירות מקצועיות ואיכותיות התמלאו במהירות ולא הייתה אפשרות לקבל נרשמים נוספים. כיום, המדיניות השתנתה וניתן לפתוח סך דירות גדול בהרבה ממה שניתן היה בעבר.

"כשהיינו פותחים דירות עבור חמישה עשר מכסות לצורך הדוגמה", אומר הרב חיים פרקל, יו"ר עלי שיח, ל"בחדרי חרדים: "בתוך שבועיים ימים היו אוזלים כל המכסות. כמה שקיבלנו ממשרד הרווחה זה לא הספיק. הביקוש בער מהשטח והורגש צורך עז בשינוי.

"אבל כיום, עם המעבר למכרז החדש של משרד הרווחה, או בשמו המקצועי מכרז 122, משתנה כל מה שהיה ידוע ומקובל בתחום הדיור המוגן. ככל שתצטבר רשימת הורים ממתינים בעמותה המפעילה, המשרד יעניק אישור ותקנים נוספים לפתיחת דירה נוספת על כל המשתמע מכך, ועל כך יש לברך ולהודות".

פתיחת המכרז מאפשרת להורים לבחור בעמותה בה הם מאמינים כי בנם יקבל שירותי דיור מוגן מקצועי, חם ואכפתי, ויוכל להתקדם ולהתפתח במסלול החיים, וזאת מבלי שיתקלו בתשובה המצערת מהעבר: "מצטערים, תמו המכסות". כיום, השערים פתוחים וכל הורה יכול לבחור את העמותה המועדפת עליו ולקבל עבור בנו את השירות המקצועי שהוא מאמין בו. להורים לא נותר אלא לנצל את ההזדמנות החיובית שנוצרה.









צילום: יחץ עלי שיח

צילום: יחץ עלי שיח

עלי שיח הוסטל בן בעל מוגבלויות ילדים מיוחדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד