י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

האם בניגריה מתעללים ביהודים? "קרעו לו את הציצית"

דיווחים בכלי תקשורת בריטיים מעידים על השלכת שמונה יהודים לתא מעצר היות והתפללו בקול ברחובה של עיר בניגריה. לפי הדיווחים, "העצורים הוכו קשות והבגדים היהודיים שלהם נקרעו", כן דווח כי צעיר נוסף שנעצר עמם שוחרר, אך לא ברור נכון לעכשיו, מה עלה בגורלם של השאר

אילוסטרציה. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90 צילום: יעקב נחומי, פלאש 90



בחודש שעבר, ביום ראשון ה-13 במאי עצרה משטרת ניגריה שמונה גברים ונער צעיר שמגדירים את עצמם יהודים, בטענה להתנהגות שגרמה לפחד אצל אנשים ברחוב, המשטרה טענה כי העצורים שהיו לבושים בבגדים של יהודים וכללו ציציות וכובע, הפחידו את האנשים ברחוב, כי הם התפללו בקול ברחוב.

על פי דיווחים באתרי חדשות בריטיים, עיתונאים ביררו על עילת המעצר, המשטרה לא יכלה לתת כל סיבה רצינית למעצרם של המתפללים, למעט קצין אחד שאמר לכתב, כי "הדת היהודית של האנשים הללו אינה מוכרת על ידי ניגריה והם לבושים בבגדים מוזרים", וגם "הם צעקו שלום שלום כשהמשטרה עצרה אותם". מסתבר איפוא כי המשטרה עצרה אותם בגלל הלבוש המוזר.

על פי הדיווחים, הקצין ביקש ששמו לא יוזכר בתקשורת, מחשש לפעולות נקם מצד הממונים עליו היות ודיבר עם העיתונות ללא רשות.

מנהיגים יהודיים מקומיים עמדו מחוץ לתחנת המשטרה, ואמרו לכתבים כי "העצורים הוכו קשות והבגדים היהודיים שלהם נקרעו, ולאחר מכן הם הושלכו לתא מעצר".

על פי הדיווחים בכלי תקשורת שונים, העצורים קיבלו מכות רצח, ועברו התעללות מילולית ונפשית.

קצין משטרה אחר, שהסכים לדבר גם הוא בעילום שם, אמר כי "הקצינים שביצעו את המעצר הם בעיקר מוסלמים, ואנחנו יודעים שהם לא אוהבים יהודים, ובמיוחד את יהודי איבו".

האינדפנדנט הבריטי פרסם כי המשטרה טענה שהעצורים הם מסוכנים, והם רוצים לפגוע בשוטרים, דבר שהוכחש על ידי מנהיגי היהודים.

'בחדרי חרדים' ניסה למצוא דיווחים על מצבם של העצורים, אך לא הצליח למצוא אף אתר אמין שדיווח על כך, חוץ מהדיווח שהנער שנעצר עם 8 המבוגרים שוחרר לאחר כמה שעות, לגבי המבוגרים שנעצרו אין כרגע מידע.

מי הם היהודים הללו בניגריה? בשנת 2012 פירסמה הכתבת טלי פרקש באתר Ynet, פרופיל על אותו שבט ניגרי, ותיארה כי מדובר בקבוצה שהיא חלק מאחד השבטים האתניים הגדולים בניגריה, שבט ה"איבו". השבט מונה מיליוני בני אדם והקהילה היהודית לא מורגשת בתוכה, עקב מספר לא גדול של יהודים.

הם בעצם מוטמעים בתוך השבט העצום הזה, הם קהילה קטנה שעדיין מגדירה את עצמה כיהודית ומקיימת מצוות אותן למדו דרך האינטרנט.
התעללות ניגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד